Svědci prý do nehody nemají co mluvit

Jan. 30, 2017

Nehoda. Prekérní situace pro všechny zúčastněné. Když se ale viník dobrovolně přizná a svědci jeho výpověď potvrdí, měla by likvidace pojistné události běžet jako na drátkách. V to také doufal pan František, když po nehodě, kterou nezpůsobil, potřeboval vyměnit poškozené čelní sklo u svého vozu. To se ale spletl. Pojišťovna dokonce zpochybnila autentická svědectví.

Poškození čelního skla patří k nejčastějším nepříjemnostem na silnicích. Stačí jeden drobný kamínek a škoda za několik desítek tisíc korun je na světě. Jako v případě pana Františka. Na místní komunikaci ho předjížděl jiný řidič, kterému od kola odlétl kousek štěrku, a pan František si rázem vezl i nechtěného domácího mazlíčka v podobě pavouka přes celé čelní sklo. Oba řidiči na místě sepsali protokol o dopravní nehodě, kde druhý řidič přiznal svou vinu, a pan František tedy mohl uplatnit své nároky vůči pojišťovně druhého řidiče. Alespoň si to myslel.

Protože je pan František velmi svědomitý muž, připojil k dokumentaci pro pojišťovnu kromě protokolu o dopravní nehodě také čestná prohlášení přítomných svědků. Jaké bylo jeho překvapení, když pojišťovna jeho žádost zamítla s odůvodněním, že přítomnost svědků není zapsána v protokolu o dopravní nehodě, a na jejich svědectví tedy nebude brán zřetel, a dále že čelní sklo bylo zjevně poškozeno již před nehodou. Pan František pochopil, že na tento oříšek bude potřebovat tvrdší kalibr.

Na žádost pana Františka jsme se tedy na pojišťovnu obrátili my s upozorněním, že ačkoli se protokol o svědcích nezmiňuje, neznamená to, že jejich svědectví nelze využít. S tím nakonec pojišťovna souhlasila, ale přesto trvala na tom, že poškození skla nebylo způsobeno nehodou. Podrobili jsme tedy dostupné fotografie důkladné analýze a zjistili jsme, že bylo sklo dokonce nové, ještě potažené ochrannou fólií. Po dlouhém rozhodování pojišťovna nakonec ustoupila a vyplatila panu Františkovi na co měl nárok.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Dneska

Hrnec na konec

Hrnec na konec

Paní Martina je zapálená kuchařka, která vždy srší nápady na nové recepty. Aby jí šlo vaření lépe od ruky, rozhodla si na Vánoce udělat radost novým multifunkčním hrncem, se kterým bude moci dělat jednu delikatesu za druhou. Realita ovšem byla nakonec jiná, než očekávala. Paní Martinu totiž čekalo řešení zapeklité reklamace.

Celý článek
Před 6 dny

Nemilé vánoční překvapení

Nemilé vánoční překvapení

Vánoce jsou prý svátky klidu a míru. To ovšem neplatilo pro pana Tomáše, který toto sváteční období prožil ve stresu z předžalobní výzvy od svého bývalého zaměstnavatele. Jak se celá situace vyřešila? A jak právníci D.A.S. zvládli obhájit jeho práva?

Celý článek
Před měsícem

Zkažené zimní radovánky

Zkažené zimní radovánky

Vydat se na hory do sousedního Rakouska je snem nejednoho nadšeného lyžaře. Stejně to měla i paní Monika, která se se svým manželem rozhodla zpříjemnit zimní období. Jejich dovolenou však překazilo ošklivé zranění, které způsobilo zdravotní i právní komplikace. Jak si právníci poradili s případem v rakouském prostředí?

Celý článek