Svědci prý do nehody nemají co mluvit

Jan. 30, 2017

Nehoda. Prekérní situace pro všechny zúčastněné. Když se ale viník dobrovolně přizná a svědci jeho výpověď potvrdí, měla by likvidace pojistné události běžet jako na drátkách. V to také doufal pan František, když po nehodě, kterou nezpůsobil, potřeboval vyměnit poškozené čelní sklo u svého vozu. To se ale spletl. Pojišťovna dokonce zpochybnila autentická svědectví.

Poškození čelního skla patří k nejčastějším nepříjemnostem na silnicích. Stačí jeden drobný kamínek a škoda za několik desítek tisíc korun je na světě. Jako v případě pana Františka. Na místní komunikaci ho předjížděl jiný řidič, kterému od kola odlétl kousek štěrku, a pan František si rázem vezl i nechtěného domácího mazlíčka v podobě pavouka přes celé čelní sklo. Oba řidiči na místě sepsali protokol o dopravní nehodě, kde druhý řidič přiznal svou vinu, a pan František tedy mohl uplatnit své nároky vůči pojišťovně druhého řidiče. Alespoň si to myslel.

Protože je pan František velmi svědomitý muž, připojil k dokumentaci pro pojišťovnu kromě protokolu o dopravní nehodě také čestná prohlášení přítomných svědků. Jaké bylo jeho překvapení, když pojišťovna jeho žádost zamítla s odůvodněním, že přítomnost svědků není zapsána v protokolu o dopravní nehodě, a na jejich svědectví tedy nebude brán zřetel, a dále že čelní sklo bylo zjevně poškozeno již před nehodou. Pan František pochopil, že na tento oříšek bude potřebovat tvrdší kalibr.

Na žádost pana Františka jsme se tedy na pojišťovnu obrátili my s upozorněním, že ačkoli se protokol o svědcích nezmiňuje, neznamená to, že jejich svědectví nelze využít. S tím nakonec pojišťovna souhlasila, ale přesto trvala na tom, že poškození skla nebylo způsobeno nehodou. Podrobili jsme tedy dostupné fotografie důkladné analýze a zjistili jsme, že bylo sklo dokonce nové, ještě potažené ochrannou fólií. Po dlouhém rozhodování pojišťovna nakonec ustoupila a vyplatila panu Františkovi na co měl nárok.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Dneska

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek