Tři výpovědi

June 8, 2020

Pan Karel vedl spokojený pracovní život až do té doby, než mu do cesty přišel nový zaměstnavatel. Ten ho na pracovišti slovně urážel a vyhrožoval, což se podepsalo na Karlově dlouhé pracovní neschopnosti. Spor mezi panem Karlem a jeho zaměstnavatelem nakonec vyústil v tři okamžité výpovědi ze strany vedení. Jak to všechno dopadlo?

Všechno to začalo nevinně. Pan Karel mnoho let spokojeně pracoval jako vedoucí prodeje v oděvní společnosti. To se však rychle změnilo, když došlo k výměně vedení. Nový zaměstnavatel ho na pracovišti dusil a verbálně napadal, což vedlo ke zhoršení jeho zdravotního stavu a dlouhodobé pracovní neschopnosti.

Věci se ovšem nezlepšily ani po opětovném návratu pana Karla do práce. Lékaři mu diagnostikovali invaliditu III. stupně, což se dále promítlo na snížené pracovní schopnosti o 70 %. Zaměstnavatel ho proto vyzval, aby šel k lékaři a donesl si výpisy ze zdravotnické dokumentace. Vzhledem k tomu, že pan Karel se v tu dobu nezdržoval ve svém domově a neměl přístup k internetu, výzvu si přečetl pozdě a lékařskou prohlídku nestihl.

Co následovalo? Ani omluva, ani žádost o náhradní termín nepomohly. Pan Karel dostal okamžitou výpověď za závažné porušení pracovních povinností. Zhroucený pan Karel se však nevzdal a přivolal na pomoc D.A.S. Ta zaměstnavateli poslala nesouhlasný dopis, ve kterém poukazovala na neplatnost této výpovědi. Zaměstnavatel však dopis ignoroval, a aby si byl odchodem pana Karla jist, poslal mu ještě další dvě výpovědi.

To jsme se ale samozřejmě nedali, Karlovi jsme proto zajistili advokáty, kteří na zaměstnavatele podali žalobu o neplatnosti rozvázání pracovního poměru. Dobře udělali – rozsudkem soudu I. stupně byla určena neplatnost všech tří výpovědí, což potvrdil i odvolací soud. Pan Karel se zaradoval, protože spor nejen vyhrál, ale od bývalého zaměstnavatele také získal náhradu mzdy ve výši 350 000 Kč.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek