Tři výpovědi

June 8, 2020

Pan Karel vedl spokojený pracovní život až do té doby, než mu do cesty přišel nový zaměstnavatel. Ten ho na pracovišti slovně urážel a vyhrožoval, což se podepsalo na Karlově dlouhé pracovní neschopnosti. Spor mezi panem Karlem a jeho zaměstnavatelem nakonec vyústil v tři okamžité výpovědi ze strany vedení. Jak to všechno dopadlo?

Všechno to začalo nevinně. Pan Karel mnoho let spokojeně pracoval jako vedoucí prodeje v oděvní společnosti. To se však rychle změnilo, když došlo k výměně vedení. Nový zaměstnavatel ho na pracovišti dusil a verbálně napadal, což vedlo ke zhoršení jeho zdravotního stavu a dlouhodobé pracovní neschopnosti.

Věci se ovšem nezlepšily ani po opětovném návratu pana Karla do práce. Lékaři mu diagnostikovali invaliditu III. stupně, což se dále promítlo na snížené pracovní schopnosti o 70 %. Zaměstnavatel ho proto vyzval, aby šel k lékaři a donesl si výpisy ze zdravotnické dokumentace. Vzhledem k tomu, že pan Karel se v tu dobu nezdržoval ve svém domově a neměl přístup k internetu, výzvu si přečetl pozdě a lékařskou prohlídku nestihl.

Co následovalo? Ani omluva, ani žádost o náhradní termín nepomohly. Pan Karel dostal okamžitou výpověď za závažné porušení pracovních povinností. Zhroucený pan Karel se však nevzdal a přivolal na pomoc D.A.S. Ta zaměstnavateli poslala nesouhlasný dopis, ve kterém poukazovala na neplatnost této výpovědi. Zaměstnavatel však dopis ignoroval, a aby si byl odchodem pana Karla jist, poslal mu ještě další dvě výpovědi.

To jsme se ale samozřejmě nedali, Karlovi jsme proto zajistili advokáty, kteří na zaměstnavatele podali žalobu o neplatnosti rozvázání pracovního poměru. Dobře udělali – rozsudkem soudu I. stupně byla určena neplatnost všech tří výpovědí, což potvrdil i odvolací soud. Pan Karel se zaradoval, protože spor nejen vyhrál, ale od bývalého zaměstnavatele také získal náhradu mzdy ve výši 350 000 Kč.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek