Úrok na spoření prý sníží zcela zdarma

Dec. 19, 2016

Poctivě spoříte a znenadání vám chtějí zrušit účet. Absurdní scénář? Realita pana Aleše. Stavební spoření si založil už v roce 2004 s přesvědčením, že své peníze výhodně zhodnotí. Po deseti letech mu však stavební spořitelna poslala výpověď a ještě navíc měla tu odvahu nabídnout mu bezplatné sjednání smlouvy nové, s podstatně nižším úročením.

Stavební spoření patřilo ve své době k nejoblíbenějším způsobům zhodnocení peněz. V současnosti se o jeho výhodnosti dá debatovat. Státní podpora se snížila a také úroky nejsou, co bývaly. Klienti to vědí a uvědomují si to i finanční instituce, které stavební spoření nabízejí. Pan Aleš byl ale nad věcí, protože svou smlouvu podepisoval v roce 2004, kdy podmínky slibovaly příjemné zhodnocení. A tak spokojeně spořil celých deset let. Do dne, kdy mu stavební spořitelna zaslala výpověď smlouvy.

Pan Aleš se chtěl samozřejmě bránit. Z jakého důvodu výpověď dostal, když ještě nedosáhl stanovené cílové částky? Stavební spořitelna však žádné vysvětlení nepodala. Pouze panu Alešovi potvrdila platnost výpovědi. Na usmířenou mu nabídla uzavření smlouvy nové, pochopitelně mnohem méně výhodné, s nižším úročením vkladů. A to zcela zdarma! Pan Aleš se však lacinou vábničkou uplatit nedal a požádal nás o pomoc.

Spořitelna argumentovala odkazem na občanský zákoník, podle kterého může ten, kdo vede účet, smlouvu kdykoli vypovědět. Občanský zákoník však také říká, že si osoby mohou sjednat podmínky odchylné od zákona, pokud to zákon vysloveně nezakazuje. Po prostudování původních smluv jsme zjistili, že v nich spořitelna výslovně jmenuje důvody, které jako jediné mohou vést k podání výpovědi. A situace pana Aleše neodpovídala ani jedné z nich. Stavební spořitelna tak nakonec musela uznat neplatnost výpovědi a pan Aleš výhodně spoří dál.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Dneska

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek