Úrok na spoření prý sníží zcela zdarma

Dec. 19, 2016

Poctivě spoříte a znenadání vám chtějí zrušit účet. Absurdní scénář? Realita pana Aleše. Stavební spoření si založil už v roce 2004 s přesvědčením, že své peníze výhodně zhodnotí. Po deseti letech mu však stavební spořitelna poslala výpověď a ještě navíc měla tu odvahu nabídnout mu bezplatné sjednání smlouvy nové, s podstatně nižším úročením.

Stavební spoření patřilo ve své době k nejoblíbenějším způsobům zhodnocení peněz. V současnosti se o jeho výhodnosti dá debatovat. Státní podpora se snížila a také úroky nejsou, co bývaly. Klienti to vědí a uvědomují si to i finanční instituce, které stavební spoření nabízejí. Pan Aleš byl ale nad věcí, protože svou smlouvu podepisoval v roce 2004, kdy podmínky slibovaly příjemné zhodnocení. A tak spokojeně spořil celých deset let. Do dne, kdy mu stavební spořitelna zaslala výpověď smlouvy.

Pan Aleš se chtěl samozřejmě bránit. Z jakého důvodu výpověď dostal, když ještě nedosáhl stanovené cílové částky? Stavební spořitelna však žádné vysvětlení nepodala. Pouze panu Alešovi potvrdila platnost výpovědi. Na usmířenou mu nabídla uzavření smlouvy nové, pochopitelně mnohem méně výhodné, s nižším úročením vkladů. A to zcela zdarma! Pan Aleš se však lacinou vábničkou uplatit nedal a požádal nás o pomoc.

Spořitelna argumentovala odkazem na občanský zákoník, podle kterého může ten, kdo vede účet, smlouvu kdykoli vypovědět. Občanský zákoník však také říká, že si osoby mohou sjednat podmínky odchylné od zákona, pokud to zákon vysloveně nezakazuje. Po prostudování původních smluv jsme zjistili, že v nich spořitelna výslovně jmenuje důvody, které jako jediné mohou vést k podání výpovědi. A situace pana Aleše neodpovídala ani jedné z nich. Stavební spořitelna tak nakonec musela uznat neplatnost výpovědi a pan Aleš výhodně spoří dál.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek