Aug. 18, 2017
Jako sloka z písně „Kdyby tady byla taková panenka“ se zdá případ pana Ivana a jeho herní konzole. Zatímco panenka totiž měla porodit syna a přitom zůstat pannou, pan Ivan měl odhalit vadu konzole, aniž by ji spustil. Pan Ivan však nemusel být žádná chytrá horákyně na to, aby si od prodejce nenechal nic líbit.
Herní konzole nejsou jen záležitostí zhýčkaných náctiletých bez vůle ke skutečnému pohybu. Pořizují si je i schopní otcové od rodin, kteří chtějí jednoduše čas od času vypnout. Právě proto si pan Ivan zakoupil svůj nástroj na odreagování také. Ke konzoli navíc dostal závodní hru zdarma, a tudíž se natěšeně pustil do instalace ihned, jakmile donesl svůj nákup domů. Radost však velmi rychle vystřídalo zklamání, když se zařízení ani po dvou hodinách usilovné snahy nepřipojilo i internetu.
Pan Ivan zavolal prodejci s žádostí o radu a dozvěděl se, že pravděpodobně bude potřeba zařízení reklamovat. Hned druhý den tedy vyrazil do obchodu, aby s prodejcem celou situaci vyřešil. Místo vřelého zákaznického servisu se mu však dostalo ledové sprchy – prodejce reklamaci odmítl uznat, protože pan Ivan již setřel pole s aktivačním kódem ke hře. Pan Ivan takové výmluvy považoval za absurdní, protože právě během instalace hry objevil důvod k reklamaci herní konzole.
Vyzvali jsme prodejce k přehodnocení reklamace a požadovali jsme buď výměnu zařízení za nové, anebo vracení kupní ceny. Prodejce totiž pana Ivana neinformoval, že může stírací pole odkrýt až po úspěšném připojení samotné konzole k internetu. Prodejce svou chybu nakonec uznal a vyplatil panu Ivanovi kupní cenu konzole v její plné výši.