Živnostníkova noční můra

June 1, 2020

Obrátil se na nás pan Miloš, drobný živnostník, s žádostí o právní pomoc ohledně nezaplacené faktury. A ačkoliv vše nejprve vypadalo jako banální případ s vymáháním pohledávky, vše bylo o poznání komplikovanější a náročnější.

Pan Miloš provedl pro svého zákazníka tzv. „fit-out“ jeho nové prodejny, tedy vybavil prodejnu všemi věcmi, které jeho zákazník potřeboval k co nejdřívějšímu zahájení podnikání v nové provozně. Celou zakázku vyhotovil pan Miloš bez finanční zálohy, prodejnu předal, ihned opravil nebo odstranil reklamované nesrovnalosti či závady a až poté vystavil zákazníkovi fakturu, aby dostal za své služby konečně zaplaceno. Faktura, kterou nám pan Miloš s žádostí o právní pomoc zaslal, zněla na částku 340.000,- Kč a dozvěděli jsme se, že se jedná už o třetí verzi. Zákazník pana Miloše neustále zpochybňoval jednotlivé položky a situace se začala dostávat do bodu, kdy by nebyly pokryty ani náklady, které pan Miloš se zakázkou měl, a tudíž už nemohl z faktury více slevit.

Panu Milošovi se blížilo další jednání se zákazníkem, a proto jsme mu pomohli s přípravou na jednání, obrnili jsme jej argumenty a prošli s ním celou historii problematické faktury a vysvětlili mu, kde je prostor pro možnou slevu a kde má naopak neústupně trvat na svém, neslevovat ani halíř a jaké má zákonné nároky. Díky našim radám pak pan Miloš velmi rychle dosáhl se svým zákazníkem dohody o konečné podobě faktury, ke které by jinak došlo pravděpodobně až před soudem. Zákazník panu Milošovi přislíbil, že dlužnou částku ihned zaplatí. A myslíte, že svůj slib dodržel?

No jistě, že ne. Po třech týdnech platbu sice konečně provedl, ale zaplatil jen jednu třetinu. Rozhořčený pan Miloš nás tedy pověřil vymáháním zbytku jeho pohledávky. Po první předžalobní výzvě uradil během 14 dnů zákazník další třetinu. A stálo to další dvě výzvy, než se neochotný zákazník uráčil uhradit panu Milošovi i zbytek fakturované částky s úrokem z prodlení ve výši 2.400,- Kč, tedy vše, co mu právem náleželo. Při čtení našeho příběhu je nutné mít neustále na paměti, že pro drobného živnostníka, jakým pan Miloš je, může být i jedna neuhrazená faktura likvidační. Je proto důležité pamatovat i na zadní vrátka a mít k sobě silného partnera, který ví, jak postupovat v právních záležitostech. Partnera, jakým je D.A.S.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 3 dny

Asistenční služba, která vám při odtahu odře auto

Asistenční služba, která vám při odtahu odře auto

Asistenční službu si k povinnému ručení sjednáváme proto, aby nám ušetřila starosti, čas a peníze. Čekáme přitom, že jde o profíky, kteří v zahraničí spolupracují s prověřenými společnostmi. Co ale budete dělat, pokud vám zajistí odtahovou službu, přitom vám auto zničí, ale škodu platit nechce?

Celý článek
Před 2 týdny

Ideální partnerka na klíč

Ideální partnerka na klíč

Dnešní svět nabízí nekonečné možnosti, jak se seznámit se svým vysněným protějškem. Ne všechny z nich jsou ale férové. Na jeden randící podvod narazil i pan Jiří, který se nechal zlákat příslibem nové a úžasné partnerky.

Celý článek
Před 2 týdny

Boj s větrnými mlýny pojišťovny

Boj s větrnými mlýny pojišťovny

Jen si to představte. Platíte si životní pojistku a když se konečně naskytne příležitost ji využít, pojišťovna se vůči vám otočí zády. To byl případ paní Mirky, která by to za normální situace pravděpodobně vzdala. Naštěstí ale měla po boku D.A.S., kteří se zákeřných úskoků pojišťoven nebojí.

Celý článek