Živnostníkova noční můra

June 1, 2020

Obrátil se na nás pan Miloš, drobný živnostník, s žádostí o právní pomoc ohledně nezaplacené faktury. A ačkoliv vše nejprve vypadalo jako banální případ s vymáháním pohledávky, vše bylo o poznání komplikovanější a náročnější.

Pan Miloš provedl pro svého zákazníka tzv. „fit-out“ jeho nové prodejny, tedy vybavil prodejnu všemi věcmi, které jeho zákazník potřeboval k co nejdřívějšímu zahájení podnikání v nové provozně. Celou zakázku vyhotovil pan Miloš bez finanční zálohy, prodejnu předal, ihned opravil nebo odstranil reklamované nesrovnalosti či závady a až poté vystavil zákazníkovi fakturu, aby dostal za své služby konečně zaplaceno. Faktura, kterou nám pan Miloš s žádostí o právní pomoc zaslal, zněla na částku 340.000,- Kč a dozvěděli jsme se, že se jedná už o třetí verzi. Zákazník pana Miloše neustále zpochybňoval jednotlivé položky a situace se začala dostávat do bodu, kdy by nebyly pokryty ani náklady, které pan Miloš se zakázkou měl, a tudíž už nemohl z faktury více slevit.

Panu Milošovi se blížilo další jednání se zákazníkem, a proto jsme mu pomohli s přípravou na jednání, obrnili jsme jej argumenty a prošli s ním celou historii problematické faktury a vysvětlili mu, kde je prostor pro možnou slevu a kde má naopak neústupně trvat na svém, neslevovat ani halíř a jaké má zákonné nároky. Díky našim radám pak pan Miloš velmi rychle dosáhl se svým zákazníkem dohody o konečné podobě faktury, ke které by jinak došlo pravděpodobně až před soudem. Zákazník panu Milošovi přislíbil, že dlužnou částku ihned zaplatí. A myslíte, že svůj slib dodržel?

No jistě, že ne. Po třech týdnech platbu sice konečně provedl, ale zaplatil jen jednu třetinu. Rozhořčený pan Miloš nás tedy pověřil vymáháním zbytku jeho pohledávky. Po první předžalobní výzvě uradil během 14 dnů zákazník další třetinu. A stálo to další dvě výzvy, než se neochotný zákazník uráčil uhradit panu Milošovi i zbytek fakturované částky s úrokem z prodlení ve výši 2.400,- Kč, tedy vše, co mu právem náleželo. Při čtení našeho příběhu je nutné mít neustále na paměti, že pro drobného živnostníka, jakým pan Miloš je, může být i jedna neuhrazená faktura likvidační. Je proto důležité pamatovat i na zadní vrátka a mít k sobě silného partnera, který ví, jak postupovat v právních záležitostech. Partnera, jakým je D.A.S.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před týdnem

Předražená nehoda

Předražená nehoda

Vysoká rychlost a kluzká silnice – nebezpečná kombinace, která často přihodí dopravní nehodu. Smůlu měl i dvacetiletý Ondra, který nezvládl řízení a naboural do plotu sousedů. Pojišťovna však po něm požadovala mnohem vyšší částku, než byla hodnota poškozeného majetku. Jak si s tímto ošemetným případem poradili právníci D.A.S.?

Celý článek
Před týdnem

Podvodník na telefonu

Podvodník na telefonu

Na podvodníky dnes narazíte na každém rohu. Stejnou zkušenost má i pan Dalibor, kterému se podařilo naletět na podvodnou telefonickou smlouvu. Jak z toho nakonec vyvázl? To se dozvíte v našem příběhu.

Celý článek
Před 2 týdny

Nečekaná klička ve smlouvě

Nečekaná klička ve smlouvě

Pojištění by mělo sloužit jako velká záchranná síť, která vás v případě problémů vždycky chytí. To si myslel i pan Lukáš, který pevně doufal, že pojištění odpovědnosti ho ochrání před všemi riziky jeho podnikání. V tom se ale spletl. Když pomoc pojišťovny potřeboval nejvíce, tak našla si kličku, jak jeho nárok obejít. Jak si pan Lukáš nakonec poradil?

Celý článek