Životní (ne)pojištění

March 7, 2019

Pan Jonáš si prakticky celý svůj život platil velmi širokou životní pojistku. Když však utrpěl úraz s fatálními následky, které mu přivodily invaliditu 3. stupně, byl rád, že měl v rámci pojistky sjednané i zproštění od placení pojistného. Pojišťovna se k němu ale obrátila zády, pojistku mu po čase zrušila pro neplacení pojistného a začala po něm nedoplatek vymáhat.

Po tom, co k tragickému úrazu došlo, pan Jonáš přestal v souladu s pojistnou smlouvou platit pojistné. Pouze své pojišťovně dle jejích pokynů pravidelně doložil trvající invaliditu potvrzením od České správy sociálního zabezpečení, pojišťovna zaplatila pojistné za něj a vyplatila mu částku pojistného plnění ve výši cca 174 000,- Kč ročně. Takto vše fungovalo několik let, aniž by pojišťovna cokoliv namítala. Vše se ale změnilo, když pan Jonáš v obvyklém termínu žádnou platbu od své pojišťovny neobdržel. Ihned se proto obrátil na svou pojišťovnu s žádostí o vysvětlení. Od ní se dozvěděl, že jeho nárok na pojistně plnění spolu se smlouvou zanikl, jelikož pojišťovně nedoložil trvání invalidity na oficiálním předepsaném formuláři.

Z této zprávy byl pan Jonáš pochopitelně v šoku – pojišťovna po něm nikdy žádný oficiální formulář nechtěla. Štěstí v neštěstí, že měl sjednánu i právní ochranu u D.A.S. Obrátil se proto na nás s žádostí o urgentní pomoc, jelikož na pojistném plnění od pojišťovny byl z velké části finančně závislý. Aby toho nebylo málo, obdržel navíc od právního zástupce pojišťovny pan Jonáš výzvu, aby okamžitě zaplatil nedoplatek na pojistném ve výši 31 750,- Kč, a to včetně úroků z prodlení ve výši 3 789,- Kč a nákladů vymáhání nedoplatku ve výši 9 400,- Kč.

Ihned jsme se proto na pojišťovnu obrátili a vyzvali ji k přehodnocení jejího stanoviska k případu pana Jonáše, tedy k výplatě pojistného plnění, obnovení pojistné smlouvy a okamžitému upuštění od vymáhání nedoplatku včetně jeho příslušenství. Naše argumenty jsme opřeli o skutečnost, že pan Jonáš pravidelně pojišťovně prokazoval svou invaliditu potvrzením od ČSSZ, spolu s potvrzením, že nepobírá starobní důchod. Pojišťovna totiž nikde v pojistných podmínkách neuváděla, že potvrzení požaduje na „oficiálním formuláři“¸ tím spíš, když takovýto formulář ani neměla pro své klienty k dispozici. Na výzvu právního zástupce jsme zareagovali s žádostí, aby od vymáhání nedoplatku upustil do doby, než se celý případ vyřeší. Ten ale trval na okamžitém zaplacení. Z procesní opatrnosti jsme panu Jonášovi doporučili, aby nedoplatek s jeho příslušenstvím zaplatil, aby nedocházelo k navyšování úroku z prodlení. Pan Jonáš dal na naše doporučení a domnělý dluh včetně úroků a nákladů vymáhání uhradil.

Po dalších tahanicích jsme dosáhli toho, že pojišťovna svůj postoj na základě naší argumentace zcela přehodnotila. Panu Jonášovi obnovila pojistnou smlouvu, vyplatila mu pojistné plnění ve výši 174 563,- Kč spolu s úrokem z prodlení ve výši 16 987,- Kč a zároveň mu vrátila jím uhrazené pojistné, úroky a náklady vymáhání, to vše v celkové výši bezmála 45 000,- Kč. Opět se tak potvrdilo, jak je důležité mít na své straně partnera, který se za Vás postaví, i když se k Vám všichni ostatní otočí zády. Tak, jako měl pan Jonáš D.A.S.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 5 dny

Když vám pojišťovna sebere vaše jistoty

Když vám pojišťovna sebere vaše jistoty

V životě nikdy nevíte, co vás potká. A proto je dobré být připravený na každou situaci. To byl přístup pana Pavla, který toho za poslední roky zažil opravdu hodně. To ještě nevěděl, že se bude muset vypořádat s další zatěžkávací zkouškou – v podobě sporu s pojišťovnou. Naštěstí na to tentokrát nebyl sám.

Celý článek
Před týdnem

Půlka objednávky, holé neštěstí

Půlka objednávky, holé neštěstí

Když si objednáváte zboží online, nikdy nevíte, co dostanete. Někdy vám prodejce může omylem zaslat zcela jiný produkt, jindy vám nemusí přijít kompletní objednávka. To se stalo také panu Jirkovi, který v balíčku postrádal důležité součástky pro instalaci panelu na nářadí. Jak si s takovou situací poradil?

Celý článek
Před 2 týdny

Na rozmazané vidění si zvyknete

Na rozmazané vidění si zvyknete

Když si v životě nevíte rady, jdete za odborníkem a spoléháte na to, že vám správně poradí a pomůže vyřešit váš problém. S tímto počítal také pan Ondřej, který šel do optiky pro nové brýle. Domů se vracel s hezkými obroučkami, ale také rozmazaným viděním.

Celý článek