Životní (ne)pojištění

7. března 2019

Pan Jonáš si prakticky celý svůj život platil velmi širokou životní pojistku. Když však utrpěl úraz s fatálními následky, které mu přivodily invaliditu 3. stupně, byl rád, že měl v rámci pojistky sjednané i zproštění od placení pojistného. Pojišťovna se k němu ale obrátila zády, pojistku mu po čase zrušila pro neplacení pojistného a začala po něm nedoplatek vymáhat.

Po tom, co k tragickému úrazu došlo, pan Jonáš přestal v souladu s pojistnou smlouvou platit pojistné. Pouze své pojišťovně dle jejích pokynů pravidelně doložil trvající invaliditu potvrzením od České správy sociálního zabezpečení, pojišťovna zaplatila pojistné za něj a vyplatila mu částku pojistného plnění ve výši cca 174 000,- Kč ročně. Takto vše fungovalo několik let, aniž by pojišťovna cokoliv namítala. Vše se ale změnilo, když pan Jonáš v obvyklém termínu žádnou platbu od své pojišťovny neobdržel. Ihned se proto obrátil na svou pojišťovnu s žádostí o vysvětlení. Od ní se dozvěděl, že jeho nárok na pojistně plnění spolu se smlouvou zanikl, jelikož pojišťovně nedoložil trvání invalidity na oficiálním předepsaném formuláři.

Z této zprávy byl pan Jonáš pochopitelně v šoku – pojišťovna po něm nikdy žádný oficiální formulář nechtěla. Štěstí v neštěstí, že měl sjednánu i právní ochranu u D.A.S. Obrátil se proto na nás s žádostí o urgentní pomoc, jelikož na pojistném plnění od pojišťovny byl z velké části finančně závislý. Aby toho nebylo málo, obdržel navíc od právního zástupce pojišťovny pan Jonáš výzvu, aby okamžitě zaplatil nedoplatek na pojistném ve výši 31 750,- Kč, a to včetně úroků z prodlení ve výši 3 789,- Kč a nákladů vymáhání nedoplatku ve výši 9 400,- Kč.

Ihned jsme se proto na pojišťovnu obrátili a vyzvali ji k přehodnocení jejího stanoviska k případu pana Jonáše, tedy k výplatě pojistného plnění, obnovení pojistné smlouvy a okamžitému upuštění od vymáhání nedoplatku včetně jeho příslušenství. Naše argumenty jsme opřeli o skutečnost, že pan Jonáš pravidelně pojišťovně prokazoval svou invaliditu potvrzením od ČSSZ, spolu s potvrzením, že nepobírá starobní důchod. Pojišťovna totiž nikde v pojistných podmínkách neuváděla, že potvrzení požaduje na „oficiálním formuláři“¸ tím spíš, když takovýto formulář ani neměla pro své klienty k dispozici. Na výzvu právního zástupce jsme zareagovali s žádostí, aby od vymáhání nedoplatku upustil do doby, než se celý případ vyřeší. Ten ale trval na okamžitém zaplacení. Z procesní opatrnosti jsme panu Jonášovi doporučili, aby nedoplatek s jeho příslušenstvím zaplatil, aby nedocházelo k navyšování úroku z prodlení. Pan Jonáš dal na naše doporučení a domnělý dluh včetně úroků a nákladů vymáhání uhradil.

Po dalších tahanicích jsme dosáhli toho, že pojišťovna svůj postoj na základě naší argumentace zcela přehodnotila. Panu Jonášovi obnovila pojistnou smlouvu, vyplatila mu pojistné plnění ve výši 174 563,- Kč spolu s úrokem z prodlení ve výši 16 987,- Kč a zároveň mu vrátila jím uhrazené pojistné, úroky a náklady vymáhání, to vše v celkové výši bezmála 45 000,- Kč. Opět se tak potvrdilo, jak je důležité mít na své straně partnera, který se za Vás postaví, i když se k Vám všichni ostatní otočí zády. Tak, jako měl pan Jonáš D.A.S.

Chcete více informací o právní ochraně? Poradíme vám, jak se nejlépe chránit.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Dneska

Měl platit, i když neměl za co

Měl platit, i když neměl za co

Někdo sbírá známky, někdo motýly. Pan Gregor, vášnivý to řidič, sbíral a vyměňoval auta. Když jeden ze svých kousků prodal, v dobré víře doložil pojišťovně všechny potřebné doklady a zrušil povinné ručení. Tím považoval vše za skončené. Pojišťovna po něm ale začala po několika měsících vymáhat nezaplacené pojistné.

Celý článek
Před 6 dny

Nech ho jít!

Nech ho jít!

I když člověka práce baví, jde mu od ruky, může se objevit touha zaměstnání změnit. Ať už kvůli penězům nebo jen pro ten pocit změny. Problém ale je, když se zaměstnavatel nemůže s Vaším odchodem smířit a dělá Vám naschvály.

Celý článek
Před týdnem

Životní (ne)pojištění

Životní (ne)pojištění

Pan Jonáš si prakticky celý svůj život platil velmi širokou životní pojistku. Když však utrpěl úraz s fatálními následky, které mu přivodily invaliditu 3. stupně, byl rád, že měl v rámci pojistky sjednané i zproštění od placení pojistného. Pojišťovna se k němu ale obrátila zády, pojistku mu po čase zrušila pro neplacení pojistného a začala po něm nedoplatek vymáhat.

Celý článek