Zlobivý student

Oct. 25, 2021

Způsobů, jak může student znepříjemnit život bývalým učitelům, je mnoho. Na jeden z nich přišel i vychytralý absolvent Tomáš, který chtěl školní sbor potrápit odhalením citlivých informací. Jak si s ním poradil pan ředitel?

Na střední školu má mnoho z nás velmi živé vzpomínky. Někdo na ni vzpomíná v dobrém, někdo je rád, že má své studium už za sebou. Ukázkou druhého příkladu byl absolvent Tomáš, který se nerozloučil zrovna v přátelském duchu. S panem ředitelem a členy učitelského sboru vedl dlouhé spory, a v těch se také rozhodl pokračovat i po svém odchodu. 

Bývalý student Tomáš se totiž na pana ředitele obrátil s neobvyklou otázkou, která se týkala platů a odměn zaměstnanců ve škole. Panu řediteli bylo hned jasné, že Tomáš má za lubem něco nekalého, ale nebyl si jistý, jak k celé situaci přistoupit. Má na takové informace Tomáš právo? Může je použít, aby poškodil školu a naše učitele? Nad hlavou pana ředitele vyskakovaly další a další otazníky. Rozhodl se proto využít odborné právní poradenství D.A.S. 

Právníci se podívali na netradiční žádost studenta a zkoumali důvody, proč se o takovou věc zajímá. Odpověď studenta Tomáše pozvedla obočí nejen panu řediteli, ale i samotným právníkům – prý z čiré zvědavosti.  

Právní profesionálové ale naštěstí přesně věděli, jak v takovém případě postupovat. Pana ředitele upozornili na nález Ústavního soudu z roku 2017, který jasně říká, že vydání takové informace by mělo přispět k diskuzi o věcech veřejného zájmu, což by mohli využít například novináři, členové neziskové organizace nebo výzkumní pracovníci.  

Jenže u bývalého studenta Tomáš bylo zřejmé, že žádný takový záměr nemá. Škola mu tedy citlivé informace vůbec nemusela odhalovat, což mu jasně sdělila. Na trefné argumenty právníků a citace ze zákona už Tomáš neměl žádné námitky, a tak smutně odešel s prázdnou. Pan ředitel se zaradoval, že případ filuty Tomáše je u konce a že se může vrátit zpět ke svým školním povinnostem

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 2 dny

Přetahovaná o pojistné

Přetahovaná o pojistné

Když dojde na peníze, pojišťovny bývají nekompromisní a budou se s vámi přetahovat do poslední koruny. Takovou zkušenost měl i pan Cyril, který do boje povolal právníky D.A.S. Dokázali si poradit s neoblomnou pojišťovnou a jejími úskoky?

Celý článek
Před týdnem

Zpožděný let

Zpožděný let

Dovolená – to je čas vypnout hlavu a věnovat se řádnému odpočinku. Přesně takhle si to maloval i pan Daniel, který si koupil letenky do exotického Turecka. Na cestě se však objevily nečekané překážky, kvůli kterým musel sáhnout po právní pomoci.

Celý článek
Před 2 týdny

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Věci, které si koupíme, mají často tendenci se porouchat přesně po vypršení reklamační lhůty. Když to stihneme do dvou let od zakoupení, máme právo na opravu či vrácení peněz. Takhle si to aspoň myslel pan Radim. Měl však smůlu, a to dokonce dvakrát.

Celý článek