Zlobivý student

Oct. 25, 2021

Způsobů, jak může student znepříjemnit život bývalým učitelům, je mnoho. Na jeden z nich přišel i vychytralý absolvent Tomáš, který chtěl školní sbor potrápit odhalením citlivých informací. Jak si s ním poradil pan ředitel?

Na střední školu má mnoho z nás velmi živé vzpomínky. Někdo na ni vzpomíná v dobrém, někdo je rád, že má své studium už za sebou. Ukázkou druhého příkladu byl absolvent Tomáš, který se nerozloučil zrovna v přátelském duchu. S panem ředitelem a členy učitelského sboru vedl dlouhé spory, a v těch se také rozhodl pokračovat i po svém odchodu. 

Bývalý student Tomáš se totiž na pana ředitele obrátil s neobvyklou otázkou, která se týkala platů a odměn zaměstnanců ve škole. Panu řediteli bylo hned jasné, že Tomáš má za lubem něco nekalého, ale nebyl si jistý, jak k celé situaci přistoupit. Má na takové informace Tomáš právo? Může je použít, aby poškodil školu a naše učitele? Nad hlavou pana ředitele vyskakovaly další a další otazníky. Rozhodl se proto využít odborné právní poradenství D.A.S. 

Právníci se podívali na netradiční žádost studenta a zkoumali důvody, proč se o takovou věc zajímá. Odpověď studenta Tomáše pozvedla obočí nejen panu řediteli, ale i samotným právníkům – prý z čiré zvědavosti.  

Právní profesionálové ale naštěstí přesně věděli, jak v takovém případě postupovat. Pana ředitele upozornili na nález Ústavního soudu z roku 2017, který jasně říká, že vydání takové informace by mělo přispět k diskuzi o věcech veřejného zájmu, což by mohli využít například novináři, členové neziskové organizace nebo výzkumní pracovníci.  

Jenže u bývalého studenta Tomáš bylo zřejmé, že žádný takový záměr nemá. Škola mu tedy citlivé informace vůbec nemusela odhalovat, což mu jasně sdělila. Na trefné argumenty právníků a citace ze zákona už Tomáš neměl žádné námitky, a tak smutně odešel s prázdnou. Pan ředitel se zaradoval, že případ filuty Tomáše je u konce a že se může vrátit zpět ke svým školním povinnostem

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek