Nov. 23, 2021
Dovolená – to je čas vypnout hlavu a věnovat se řádnému odpočinku. Přesně takhle si to maloval i pan Daniel, který si koupil letenky do exotického Turecka. Na cestě se však objevily nečekané překážky, kvůli kterým musel sáhnout po právní pomoci.
Bylo pondělí. Den, kdy pan Daniel měl odjíždět na svůj vytoužený pobyt. „Už se nemůžu dočkat, až si lehnu na pláž a budu popíjet koktejly v hotelu,“ tetelil se blahem. Vidinu kouzelné dovolené mu však zkazilo čekání na letišti. Jako naschvál měl jeho let zpoždění. Nejdříve letuška hlásila půl hodinu, potom hodinu, dvě hodiny a tři hodiny… „Může to být ještě horší,“ lamentoval pan Daniel. Nakonec se zpoždění vyšplhalo až na 225 minut.
„Takhle to teda nenechám,“ rozčiloval se Daniel, který tušil, že má nárok na odškodnění. Rozhodl se tedy kontaktovat leteckou společnost, aby zjistil podrobnosti. Dozvěděl se, že chyba byla na její straně a kvůli potížím musela pro let do Turecka přistavit náhradní letadlo. O kompenzaci ale slyšet nechtěla. Prý se zase tak moc nestalo a že takové drobné zpoždění ani nestojí za řeč.
Pan Daniel se nenechal odbýt a obrátil se na společnost D.A.S., u níž měl sjednané pojištění právní ochrany. Právníci věděli, že jejich klient je v právu, a tak obratem kontaktovali leteckou společnost, aby mu poskytla odškodnění. Svůj požadavek opřeli jen o Nařízení Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004, ale také o judikaturu Soudního dvora EU. Letecká společnost však hrála mrtvého brouka a dělala, že jí to nezajímá.
Už už to vypadalo, že se případ bez soudního sporu neobjede. Pak ale právníky napadlo zkusit poslední věc – obrátit se na Úřad civilního letectví. Ten pod pohrůžkou tučné sankce nakonec přiměl leteckou společnost, aby panu Danielovi vyplatila odškodné, na které měl nárok. „Musím říct, že bez vás bych byl úplně vyřízený,“ děkoval pan Daniel právníkům. Věděl, že bez právní pomoci by se kompenzace určitě nedočkal.