Dvakrát vykradený kamion

Aug. 30, 2021

Španělsko je oblíbený exotický ráj, kam se turisté jenom hrnou. Stejně se do této jižní destinace těšil i pan Ondřej, který tam měl jakožto řidič kamionu dopravit důležitou zásilku. Cestu mu ovšem zkřížila nešťastná náhoda. A bez právní pomoci se neobešel.

Španělé mají přísloví „vítr a štěstí trvají krátce“. Jeho pravdivost si ověřil také řidič kamionu pan Ondřej, který se moc těšil na svou pracovní cestu do Španělska. Už od rána si v kabině broukal a liboval si, jak cesta hezky utíká. Nadšení však netrvalo dlouho. Po nočním odpočinku, těsně před finální destinací, zjistil, že někdo rozřízl plachtu a ukradl z návěsu osm palet s převáženými elektro součástkami. Škoda se vyčíslila asi na 14.000 euro

„Co si jenom počnu,“ zoufal si pan Ondřej, který moc dobře věděl, že hledání pachatele je jako hledat jehlu v kupce sena. I když to ze začátku vypadalo beznadějně, španělská policie zadržela kousek odsud podezřelý kamion bez registrační značky. A právě tam byl ukryt ukradený náklad. „Hurá,“ zajásal pan Ondřej. V tu chvíli ale ještě nebylo vyhráno. 

Španělská společnost, která si měla zboží vyzvednout, nepřijela. A mezitím stihl náklad z odstaveného kamionu ukrást někdo další. Napodruhé však pachatel nebyl dopaden, a tak náš příběh pokračuje dál.  

Odpovědnost za škodu byla na dopravci pana Ondřeje. Nezbývalo mu nic jiného než nahlásit celou věc své pojišťovně, aby mu pomohla uhradit škodu. Ta ale nejdříve potřebovala rozhodnutí španělských soudů o krádeži a vyjádření španělské společnosti, proč si zboží včas nevyzvedla. Právníci D.A.S. si se španělskými úřady a soudy vyměnili desítky e-mailů a telefonátů, ale věc se stále nehnula.  

Jak to pokračovalo? Protože by se celý případ mohl vléct několik let, právníci se rozhodli pojišťovně doložit potvrzení španělského soudu, že pan Ondřej nebyl podezřelý ani viník krádeže – naopak byl poškozený. Nakonec pojišťovna uznala argumenty právníků a vyplatila dopravci celých 14.000 euro. „Co bychom jenom dělali bez právní pomoci,“ vydechl s úlevou pan Ondřej, který byl moc vděčný, že celá šlamastika měla přece jen šťastný konec. 

 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek