Jak správně na reklamace

14. prosince 2017

Dnešní doba nám umožňuje ušetřit se alespoň trochu vánočních nervů, když dárky můžeme opatřit na internetu z pohodlí domova. Jak je to ale s reklamacemi a vrácením zboží, které jsme zakoupili on-line? Zjistěte, na co máte jako zákazník právo!

Reklamace zboží zakoupeného přes internet probíhají v zásadě stejně, jako v kamenné prodejně. Zboží můžete standardně reklamovat ve lhůtě 24 měsíců. Pokud je zboží u prodejce reklamováno v prvních šesti měsících od jeho převzetí, má se za to, že věc byla vadná již v době převzetí zákazníkem a je na prodejci, aby prokázal opak. Po uplynutí této půlroční lhůty pak vady produktu musí prokázat kupující.

Pokud nelze vadu odstranit, můžete požadovat dodání nové věci. Tento požadavek však musí být přiměřený vzhledem k povaze vady věci. Je-li například vadná pouze součásti věci, lze požadovat pouze výměnu této její vadné součásti. V případě, kdy není možné věc opravit či vyměnit za novou (např. z důvodu, že se zboží již nevyrábí), můžete požadovat odstoupení od smlouvy a tedy vrácení peněz.

Vyskytne-li se stejná vada na zboží opakovaně (minimálně však třikrát), nebo se na věci vyskytne více vad současně, lze volit mezi:

  • dodáním nové věci,
  • výměnou vadné součásti nebo
  • odstoupením od smlouvy.

Pokud žádný z nadepsaných nároků neuplatníte, můžete požadovat přiměřenou slevu z ceny, kterou jste za zboží zaplatili.

Vrácení zboží

Rozdílem u nákupů na internetu (a obdobně i při nákupu např. po telefonu) je, že ze zákona máte právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní, a to ode dne, kdy jste kupované zboží převzali. Vy tedy prodejci vrátíte zboží a on Vám je povinen vrátit peníze, které jste za zboží zaplatili. Samozřejmě se můžete s prodejcem dohodnout i jinak, třeba na výměně za jiný produkt – v takovém případě doporučujeme se s prodejcem i dohodnout, jak výměna proběhne, jelikož zákon na tuto možnost nepamatuje.

V případě, že 14denní lhůtu pro „vrácení zboží“ bez udání důvodu nestihnete, záleží už jen na dobré vůli prodejce, zda Vám zboží vymění či umožní jeho vrácení.

A konečně, je dobré mít při nakupování on-line na paměti, že lhůtu 14 dnů pro vrácení zboží poskytuje zákon pouze spotřebitelům. Pokud jste tedy zvyklí nakupovat „na IČO“, musíte počítat s tím, že se na Vás pravidlo o odstoupení od smlouvy bez udání důvodu nedopadá.

Anebo můžete vše předat týmu našich právníků, kteří se o vše postarají za Vás. Tak šťastné a veselé a bohatého Ježíška :-)

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 3 dny

Oprava auta, která vám (bez pojišťovny) udělá díru do rozpočtu

Oprava auta, která vám (bez pojišťovny) udělá díru do rozpočtu

Opravy auta nejsou zrovna nejlevnější záležitostí. Přesvědčil se o tom i pan Franta, který měl podle servisu zaplatit až 100.000 Kč. Tato suma ho sice překvapila, ale nepolekala. Spoléhal totiž na to, že mu pojišťovna s platbou pomůže. Realita byla ovšem jiná.

Celý článek
Před týdnem

Jak vykutálený dodavatel zvýšil fixní cenu plynu o 113 %

Jak vykutálený dodavatel zvýšil fixní cenu plynu o 113 %

Když se s dodavatelem domluvíte na fixní cenu za plyn, máte to za to, že to tak bude. Vždyť je to přece ve smlouvě, říkáte si. Takovou představu měl i pan Ladislav, který poctivě platil domluvené měsíční zálohy. Jenže v tom se spletl.

Celý článek
Před 2 týdny

Jak nepřijít o body (a peníze)

Jak nepřijít o body (a peníze)

Kdo chce řidiče bít, hůl si vždy najde. Byla to pravda i v případě pana Filipa, který byl neprávem obviněný ze závažného přestupku. Ještě že měl po svém boku advokáty D.A.S., kteří se nemilosrdných úředníků nezalekli.

Celý článek