Jak správně na reklamace

Dec. 14, 2017

Dnešní doba nám umožňuje ušetřit se alespoň trochu vánočních nervů, když dárky můžeme opatřit na internetu z pohodlí domova. Jak je to ale s reklamacemi a vrácením zboží, které jsme zakoupili on-line? Zjistěte, na co máte jako zákazník právo!

Reklamace zboží zakoupeného přes internet probíhají v zásadě stejně, jako v kamenné prodejně. Zboží můžete standardně reklamovat ve lhůtě 24 měsíců. Pokud je zboží u prodejce reklamováno v prvních šesti měsících od jeho převzetí, má se za to, že věc byla vadná již v době převzetí zákazníkem a je na prodejci, aby prokázal opak. Po uplynutí této půlroční lhůty pak vady produktu musí prokázat kupující.

Pokud nelze vadu odstranit, můžete požadovat dodání nové věci. Tento požadavek však musí být přiměřený vzhledem k povaze vady věci. Je-li například vadná pouze součásti věci, lze požadovat pouze výměnu této její vadné součásti. V případě, kdy není možné věc opravit či vyměnit za novou (např. z důvodu, že se zboží již nevyrábí), můžete požadovat odstoupení od smlouvy a tedy vrácení peněz.

Vyskytne-li se stejná vada na zboží opakovaně (minimálně však třikrát), nebo se na věci vyskytne více vad současně, lze volit mezi:

  • dodáním nové věci,
  • výměnou vadné součásti nebo
  • odstoupením od smlouvy.

Pokud žádný z nadepsaných nároků neuplatníte, můžete požadovat přiměřenou slevu z ceny, kterou jste za zboží zaplatili.

Vrácení zboží

Rozdílem u nákupů na internetu (a obdobně i při nákupu např. po telefonu) je, že ze zákona máte právo na odstoupení od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní, a to ode dne, kdy jste kupované zboží převzali. Vy tedy prodejci vrátíte zboží a on Vám je povinen vrátit peníze, které jste za zboží zaplatili. Samozřejmě se můžete s prodejcem dohodnout i jinak, třeba na výměně za jiný produkt – v takovém případě doporučujeme se s prodejcem i dohodnout, jak výměna proběhne, jelikož zákon na tuto možnost nepamatuje.

V případě, že 14denní lhůtu pro „vrácení zboží“ bez udání důvodu nestihnete, záleží už jen na dobré vůli prodejce, zda Vám zboží vymění či umožní jeho vrácení.

A konečně, je dobré mít při nakupování on-line na paměti, že lhůtu 14 dnů pro vrácení zboží poskytuje zákon pouze spotřebitelům. Pokud jste tedy zvyklí nakupovat „na IČO“, musíte počítat s tím, že se na Vás pravidlo o odstoupení od smlouvy bez udání důvodu nedopadá.

Anebo můžete vše předat týmu našich právníků, kteří se o vše postarají za Vás. Tak šťastné a veselé a bohatého Ježíška :-)

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 2 dny

Spor s pojišťovnou, který skočil triumfem

Spor s pojišťovnou, který skočil triumfem

Pan Martin měl opravdu smolný den. Připletl se do dopravní nehody, která nepoškodila jen jedno, ale dokonce dvě jeho auta zaparkovaná podél silnice. Když pak požadoval proplacení škod, pojišťovna si hbitě našla kličku, jak se své zodpovědnosti vyhnout.

Celý článek
Před týdnem

Jak vyhrát boj s Krajskou správou silnic?

Jak vyhrát boj s Krajskou správou silnic?

Výmoly, štěrk, nerovnosti na silnici. V nejlepším případě to odnese jen pneumatika, v horším případě i disk nebo další části auta. V případě pana Leoše to bylo obojí. S úhradou oprav za škodu to však tak jednoduché nebylo.

Celý článek
Před 2 týdny

Sluneční energie za všechny prachy

Sluneční energie za všechny prachy

Kdo nemá fotovoltaiku, jako by nebyl. Paní Marcela byla vždy nakloněná myšlence o vlastní solární elektrárně. Když se doslechla o moderním ekologickém trendu za výhodnou cenu, rozhodla se jednat. Její plány ale nabraly nečekaný směr.

Celý článek