Když vám pojišťovna sebere vaše jistoty

Dec. 5, 2023

V životě nikdy nevíte, co vás potká. A proto je dobré být připravený na každou situaci. To byl přístup pana Pavla, který toho za poslední roky zažil opravdu hodně. To ještě nevěděl, že se bude muset vypořádat s další zatěžkávací zkouškou – v podobě sporu s pojišťovnou. Naštěstí na to tentokrát nebyl sám.

Pan Pavel v roce 2017 uzavřel pojistnou smlouvu, která měla pokrývat všechna možná rizika – od základního pojištění přes úrazové připojištění až po připojištění pro případ smrti, invalidity II. a III. stupně nebo nemoci s progresivním plněním. Zkrátka vše, co vás jen napadne. Za pojištění sice platil nemalé peníze, ale měl zato, že ho pojišťovna podrží, když bude potřeba. Jak už asi tušíte, v tom se pan Pavel zmýlil.  

V roce 2023 mu doktoři potvrdili invaliditu II. stupně z důvodu genetické nemoci. Nastal tak čas kontaktovat pojišťovnu s žádostí o výplatu pojistného plnění. „Je nám líto, ale pojištění se nevztahuje na škodné události, které vznikly před jeho počátkem,“ odpálkoval ho jeden pojišťovací agent. Pan Pavel zůstal stát jako opařený. „To přece nemůžou udělat,“ stěžoval si advokátům z D.A.S. „Při sjednání pojistné smlouvy jsem do zdravotního dotazníku uvedl jenom léčbu se štítnou žlázou. Genetickou nemoc mi v té době ještě nediagnostikovali,“ vysvětloval.  

Jenže pojišťovna si i přes výzvy advokátů stála za svém. A nezbývalo tak nic jiného než tým posílit o spolupracující advokátní kancelář. Pan Pavel měl mezitím plné ruce práce s dalším úkolem. Potřeboval zajistit lékařskou zprávou, která by dokazovala, že příčina invalidity nevznikla před datem uzavření smlouvy. A to se mu povedlo. Ošetřující lékařka potvrdila, že v této době nenašla žádné symptomy, které by vedly k možnosti přiznání invalidity. To ale nebylo vše. Pan Pavel dokonce splňoval i další podmínku pro výplatu pojistného plnění – a to pokles pracovní schopnosti o 50 % kvůli svému zdravotního stavu.

Jak to nakonec dopadlo? Předžalobní výzva byla úspěšná! Po doplnění zdravotnické dokumentace pojišťovna uznala panu Pavlovi pojistku ve výši 150.000 Kč. „To je úžasná novina,“ radoval se pan Pavel, který se konečně dočkal spravedlnosti a za právní zastoupení ušetřil minimálně 17.908 Kč. Zároveň se přesvědčil, že jediná věc, na kterou se může stoprocentně spolehnout, je pojištění právní ochrany.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek