Školko, otřes se

June 24, 2020

Klientem v našem příběhu týdne je jedna menší mateřská školka z malého okresního města. Ta měla s jistým vydavatelstvím smlouvu na odběr dětských časopisů a spolupráce dlouhá léta probíhala bezproblémově. Až jednou do školky dorazily obvyklé časopisy s fakturou, která byla skoro třikrát větší než doposud.

Paní ředitelka okamžitě telefonicky ověřovala, zda ve vydavatelství nedošlo k chybě – takový rozdíl oproti běžně fakturovaným částkám skutečně na první pohled jako omyl vypadal. V telefonu se ale paní ředitelka dozvěděla, že se o žádný omyl nejedná. Fakturu ať prý zaplatí, jinak bude vydavatelství dluh vymáhat. Zklamaná a rozčarovaná přístupem vydavatelství ihned napsala, že si školka časopisy dále již nepřeje za novou cenu odebírat, na což jí z vydavatelství vzápětí přišla odpověď, že má školka smůlu, když smlouva je ještě na rok a půl.

V tu chvíli byla paní ředitelka skutečně ráda, že své školce sjednala pojištění právní ochrany u D.A.S. Ihned jsme případ převzali a začali se prodírat spletitými uličkami všeobecných obchodních a smluvních podmínek a hromadou nepřehledných faktur, které měla mateřská školka od neférového vydavatelství k dispozici. Po prozkoumání všech relevantních podkladů jsme dospěli k závěru, že skokové, a hlavně jednostranné, zvýšení ceny, kterého se vydavatelství dopustilo, je protizákonné. Posléze jsme se i dozvěděli, že se jednalo o způsob, jakým chtělo vydavatelství řešit svou nevalnou finanční situaci. Nebylo už dále o čem rozmýšlet – vydavatelství jsme v zastoupení mateřské školky zaslali výzvu opřenou o relevantní argumenty, proč je zvýšení ceny nezákonné a nelze jej ze strany školky akceptovat. Spolu s tím jsme odeslali i odstoupení od smlouvy, jelikož si paní ředitelka již nadále nepřála s daným vydavatelstvím spolupracovat.

Pod tíhou argumentů a snad i vlastního svědomí jednatel vydavatelství akceptoval námi ve výzvě uvedené argumenty a písemně sdělil, že vydavatelství na úhradě sporné faktury trvat nebude. Zároveň i přijal odstoupení od smlouvy. A paní ředitelka? Ta byla nesmírně ráda, jak vše dopadlo. Nejen, že jsme její mateřské školce ušetřili přes 10.000 Kč, zároveň jsme i dosáhli toho, že s nepoctivým vydavatelstvím už nikdy nebude muset mít nic společného.

 

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Zapomenutý dluh

Zapomenutý dluh

Dluhy se mají platit. Má to jen jednu malou výjimku – po promlčení lhůty na vymáhání tato povinnost odpadá. Co ale dělat, když se najde člověk, který po vás peníze bude chtít i přesto? Jako inspirace poslouží příběh našeho klienta, pana Františka.

Celý článek
Před 2 týdny

Není pila jako pila

Není pila jako pila

Ne všechny reklamace probíhají hladce. Někdy musíte na prodejce zatlačit a sáhnout po právní pomoci. To udělal i pan David a vyplatilo se. Ušetřil si tím nervy, čas i peníze. Inspirujte se příběhem, jak z neúspěšné reklamace stává úspěšná.

Celý článek
Před 2 týdny

Nepovedené Vánoce v Dubaji

Nepovedené Vánoce v Dubaji

Vánoce v teple a u bazénu? To je sen nejednoho z nás. Na exotickou dovolenou se těšili také manželé Vladimír a Iveta, kteří zaplatili nemalou částku za luxusní dubajský hotel. Jejich představy o prvotřídní dovolené se ale rychle rozplynuly.

Celý článek