Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Feb. 12, 2024

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

V Anglii jsou pravidla na silnici přísná. Jakmile se zjistí, že jste (byť omylem) spáchali přestupek, hned vás za to nemilosrdně potrestají. A to zvlášť, když se jedná o nezaplacená mýta. Pana Petra na jeho chybu brzy upozornil dopis z Británie. „Hned to zaplatím, ať nejsou další problémy,“ řekl si a provedl online platbu. 

Jak velké překvapení to bylo, když po 4 týdnech dostal další dopis – tentokrát měl zaplatit dvojnásob původní pokuty. „Co to má znamenat,“ kroutil hlavou pan Petr. Protože věděl, že s britskými institucemi si není radno zahrávat, zavolal do D.A.S. Advokáti převzali otěže případu a pustili se do komunikace s nekompromisními úředníky. Jejich cílem bylo dokázat, že pan Petr pokutu zaplatil včas.  

Ve Velké Británii některé sankce vymáhá soukromá společnost EPC (Euro Parking Collection plc). Stále častěji se ale stává, že EPC po několika týdnech od první výzvy posílá druhý dopis. V tom dopravci sděluje, že pokutu ve stanovené lhůtě řádně neuhradil, a proto musí nyní zaplatit navýšenou částku. Spousta dopravců raději zaplatí i neoprávněné sankce, protože se bojí soudu a případných následků.  

Na pana Petra ale EPC byla krátká. Advokáti dokázali, že vše zaplatil včas a sankce je tedy zbytečná. Jak to dopadlo? Za 8 dní přišel oficiální e-mail, že je vše v pořádku a dvojnásobná pokuta se ruší. „Ani nevíte, jak se mi ulevilo,“ oddychnul si pan Petr a poděkoval D.A.S. za asistenci. „To víte, dohadování o pokuty v angličtině není nic pro mě.“ Pan Petr byl moc rád, že si ušetřil nervy i několik tisíc liber.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek