Zlý pronajímatel

Jan. 9, 2019

Paní Diana si po dlouhém shánění konečně pronajala byt. Zmínce o smluvní pokutě v nájemní smlouvě nevěnovala příliš pozornosti. Zkrátka si říkala, že přece není hloupá, aby něco způsobila. To ještě netušila, jaký problém bude mít majitel bytu s jejím mopsem, kterého si po nějaké době přivezla od rodičů.

Když se paní Diana pořádně zabydlela, vybalila všechny věci a pořídila si nutný nábytek, přivezla si do svého bytu psa, kterého jí přechodně hlídali její rodiče. A pro dobrý pocit, že je vše, jak má být, napsala pronajímateli bytu e-mail. V něm mu sdělila, že v bytě s ní bude i její malý pes, a že všechny případné náklady navíc samozřejmě uhradí. Reakce majitele bytu ji však více než zaskočila.

Hned druhý den večer majitel přišel ke dveřím bytu a poté, co se dobouchal, začal na paní Dianu křičet, že „takhle tedy ne“, a že „v bytě končí“. Nutno podotknout, že v nájemní smlouvě nic o zákazu zvířat nebylo. Přesto za několik dní doručil majitel bytu paní Dianě písemnou výpověď nájemní smlouvy s uvedeným důvodem, že si do bytu vzala psa a výzvou k úhradě smluvní pokuty ve výši 20 000,- Kč za porušení smlouvy. To však majitel nevěděl, jak tvrdě narazí. Paní Diana totiž byla naší klientkou.

Případ jsme převzali a nejprve zkusili pronajímatele kontaktovat po dobrém, aby svůj postol přehodnotil a zkusili mu trpělivě vysvětlit, proč je jeho jednání nezákonné. Nedal si však říct, a proto jsme v zastoupení paní Diany podali u soudu žalobu na neplatnost výpovědi z nájmu. V občanském zákoníku je totiž výslovně zakotveno, že nájemce zvíře v bytě chovat smí. Soud žalobě samozřejmě vyhověl a rozhodl, že výpověď nájemní smlouvy je neplatná a přiznal nám plnou náhradu nákladů řízení ve výši 37 243,- Kč. Zároveň soudkyně pečlivě pronajímateli vysvětlila, že po paní Dianě nemůže chtít ani nárokovanou smluvní pokutu – jedná se totiž o zákonem zakázané smluvní ujednání v neprospěch nájemce.

Paní Diana po čase sama nájemní smlouvu vypověděla, jelikož už s pronajímatelem nechtěla mít nic společného. Díky pohotovému zásahu D.A.S. ale získala čas, aby se i se svým čtyřnohým kamarádem poohlédla po přátelštějším bydlení.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 6 dny

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek