Pobočka ERGO Versicherung Aktiengesellschaft pro ČR

Půjčka luxusního auta, která se nevyplatila

2 min čtení

Pan Marek, zkušený provozovatel autopůjčovny, zažil situaci, která by zamávala snad s každým. Zákazník mu po několika dnech vrátil luxusní auto v dezolátním stavu. Oprava by podle servisu stála téměř 250.000 korun. Jak se s takovou situací popasoval?

„Nejdřív jsem se uklidňoval tím, že máme sjednané havarijní pojištění,“ vzpomíná pan Marek. Jenže jeho naděje rychle zchladila pojišťovna, která plnění odmítla s odkazem na nesplnění smluvních podmínek.

Pomoc, která přinesla jasno

V této obtížné situaci se pan Marek obrátil na D.A.S. Advokáti si případ důkladně prostudovali a zjistili, že pojišťovna má v tomto konkrétním případě pravdu. Jednou z možností bylo obrátit se přímo na zákazníka, který auto poškodil, a doufat, že převezme zodpovědnost.

Advokáti připravili výzvu k náhradě škody, kterou neopatrný zákazník nakonec uznal a slíbil, že škodu uhradí, což se nakonec stalo. Vypadalo to, že problém je vyřešen. Ale… ještě tu byl jeden háček.

A co ušlý zisk

Po dobu opravy vozidla nemohl pan Marek auto půjčovat dalším zákazníkům, a tím mu utíkaly peníze. To se mu samozřejmě nelíbilo. Advokáti se tak rozhodli jednat i o této kompenzaci.

„Nebyl jsem si jistý, jak bude zákazník reagovat, ale po několika jednáních jsme našli společnou řeč,“ popisoval Marek. Výsledkem bylo řešení, se kterým byly obě strany spokojené.

Konec dobrý, všechno dobré

Celý proces se podařilo vyřešit mimosoudní cestou. Pan Marek ocenil, že díky odborné pomoci zvládl situaci rychle a bez zbytečného stresu. „Byla to pro mě cenná zkušenost,“ dodává Marek. „Díky právní podpoře jsem nejen minimalizoval své ztráty, ale také získal jistotu, že se mám na koho obrátit, když jde do tuhého.“ Za služby advokáta by jinak zaplatil 69.696 Kč, což není zrovna málo.




Právní ochrana podnikatele

Právní služby pro každého, kdo se věnuje podnikatelské činnosti