
Říká se, že náhoda je blbec. Stačí být na špatném místě ve špatný čas. O tom se přesvědčil i pan Petr, kterému spadlá střešní taška zdemolovala auto. A jak se ukázalo, cesta k vyplacení škody byla opravdu komplikovaná.
Pan Petr zaparkoval své auto na místě, které bylo k parkování určeno – na první pohled obyčejný den. Ten se však proměnil v nepříjemnost, když z nedaleké budovy uvolněná střešní taška rozbila (nejen) čelní sklo jeho auta.
„To snad ne! Jak se tohle mohlo stát?“ zvolal pan Petr, když si všiml škody. Věděl, že situace vyžaduje rychlou akci, a tak na místo přivolal policii. Policisté případ zdokumentovali, a pan Petr pořídil detailní fotky stavu budovy, auta a okolních střešních tašek.
Jasná odpovědnost, složitá komunikace
Na první pohled se zdálo, že případ bude jednoduchý – majitel budovy odpovídá za škody, které způsobil špatný stav své nemovitosti. Ovšem skutečným oříškem se ukázala komunikace s protistranou. Pan Petr si naštěstí vzpomněl, že má pojištění právní ochrany, a advokáti D.A.S. se rychle pustili do práce.
Majitel budovy žil v USA a kromě e-mailové adresy pan Petr neměl žádný přímý kontakt. Navíc nebylo jasné, zda je majitel také občanem ČR. Přes všechny překážky se advokátům podařilo sepsat výzvu k náhradě škody, doloženou veškerými podklady.
Když protistrana zareagovala telefonicky, zdálo se, že věc se dá do pohybu. „Zaplatím to, je to přece jen pár korun,“ odpověděl majitel v e-mailu lámanou češtinou. Tím však aktivita protistrany skončila. Žádná platba nepřišla a opakované pokusy o kontakt byly neúspěšné.
Kolotoč urgencí
Protistrana zavítala do Česka a slíbila, že škodu nahlásí pojišťovně. „Zase jen plané sliby,“ povzdechl si pan Petr, když se dozvěděl, že se tak nestalo. Po opakovaných pokusech o kontakt a urgencích od D.A.S. bylo jasné, že situaci bude třeba posunout na vyšší úroveň. Celá věc byla vymahatelná a pan Petr by u soudu pravděpodobně uspěl. K řízení ale nakonec nedošlo. Majitel budovy se jako zázrakem opět objevil v Česku a při té příležitosti škodu skutečně nahlásil.
Happy end s drobnou komplikací
Pojišťovna nejdříve vyplatila pouze peníze za výměnu skla, nicméně po další výzvě od advokátů D.A.S. doplatila zbytek, a celý případ se tak uzavřel ke spokojenosti všech stran. A perlička na závěr? Majitel budovy měl právní vzdělání a pracoval na vysoké pozici v justici. „To je ale ironie,“ usmál se pan Petr, který byl moc rád, že to díky advokátům má celé za sebou.
Kombinovaný balíček SINGLE
Když chcete chránit sebe a případně i své děti