
Údržba domácnosti je nekonečný kolotoč. Jednou je potřeba vymalovat, podruhé vyměnit těsnění nebo servisovat okna a dveře. I proto mnoho lidí využívá online objednávky, které celý proces urychlí. Jenže co když místo rychlé opravy dorazí nepříjemné překvapení v podobě skrytých poplatků?
Ceny za energie neustále stoupají, čehož si všimla i paní Dominika. Aby teplo zbytečně neunikalo, rozhodla se pro seřízení oken, opravu balkonových dveří a výměnu těsnění.
Jak (ne)vyzrát nad vysokými účty za elektřinu
Paní Dominika si našla společnost, která slibovala pohodlnou objednávku na dálku. Její nabídku přes e-mail potvrdila, a smlouva se tak považovala za uzavřenou. Jenže krátce nato zjistila, že ceny jsou mnohem vyšší, než je v daném oboru běžné. Rozhodla se proto využít svého práva a ve 14denní lhůtě od smlouvy odstoupila.
Storno poplatek? Ne tak rychle
Společnost ale její odstoupení nepřijala. Obratem zaslala fakturu na 5.000 Kč jako storno poplatek za „zrušení objednávky“. Paní Dominka byla zmatená a popravdě dost zaskočená. Chtěla postupovat správně, ale najednou jí hrozila vysoká částka za službu, kterou vůbec nevyužila.
Právo na odstoupení od smlouvy
Naštěstí měla sjednanou právní ochranu a zavolala do D.A.S. Po podrobném přezkoumání případu bylo advokátům jasno: protože smlouva byla uzavřena na dálku, paní Dominika má plné právo od ní odstoupit bez jakékoliv sankce. Advokáti obratem zaslali společnosti výzvu s jasnou právní argumentací a zažádali o zrušení neplatné faktury.
Všechno dobré
Výsledek na sebe nenechal dlouho čekat. Společnost bez zbytečných průtahů fakturu stornovala a paní Dominika si mohla konečně oddechnout – nejenže ušetřila 5.000 Kč, ale také si potvrdila, jak důležitá je spolehlivá právní pomoc. „Jsem vám opravdu zavázaná. Bez vás bych se spravedlnosti, ani mých peněz určitě nedočkala,” děkovala advokátům.
Právní ochrana bydlení
Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života