Dvakrát zrušené havarijní pojištění

Oct. 5, 2020

Pan Tomáš se rozhodl zrušit své havarijní pojištění ještě před skončením lhůty její platnosti. Když jako poctivý zákazník posílal pojišťovně formulář o výpovědi pojištění, netušil, že věci naberou jiný směr a že na opravdové ukončení smlouvy si bude muset ještě nějakou chvíli počkat.

Zrušit havarijní pojištění není jen tak – je potřeba to udělat s dostatečným předstihem, jinak bude vaše pojištění trvat i do dalšího období. To pan Tomáš dobře věděl, a proto poslal výpověď svého havarijního pojištění přes datovou schránku s velkou časovou rezervou. Co se ale nestalo?

I přes veškerou pečlivost se vyplněný formulář pana Tomáše neuložil a pojišťovně tak přišel pouze prázdná žádost, která neobsahovala ani osobní údaje ani důvody pro ukončení havarijního pojištění. Na tuto nesrovnalost pojišťovna pana Tomáše upozornila až po 6 dnech od chvíle, kdy byla datová zpráva doručena.

Po tomto upozornění pan Tomáš všechno rychle napravil a žádost poslal ještě jednou. Pojišťovna ji však obdržela až po uplynutí šestitýdenní výpovědní doby, a proto po panu Tomášovi chtěla, aby zaplatil havarijní pojištění i na další měsíc.

„To je tedy patálie,“ pomyslel si pan Tomáš a po krátkém zvažování se obrátil na právníky D.A.S., aby mu z této šlamastiky pomohli. Ti s pojišťovnou začali rychle vyjednávat a argumentovali ust. § 553 odst. 2 občanského zákoníku1 i dobrou vírou pana Tomáše. Nezapomněli zmínit ani to, že pokud by pojišťovna jednala hned, pan Tomáš by vše stihnul opravit včas a k prodloužení smlouvy by nedošlo.

A jak to nakonec celé dopadlo? Pojišťovna k pádným argumentům právníků přihlédla a souhlasila s ukončením smlouvy k původnímu datu doručení formuláře. Pan Tomáš se zaradoval, neboť vše nakonec vyšlo podle jeho plánu, a zapřísáhl se, že příště si dokumenty překontroluje ještě jednou.

 

  1. Byl-li projev vůle mezi stranami dodatečně vyjasněn, nepřihlíží se k jeho vadě a hledí se, jako by tu bylo právní jednání od počátku.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 5 dny

Spor o bolestné

Spor o bolestné

Jeden úraz v práci a život může nabrat úplně jiný směr. Své o tom ví pan Leopold, kterému štěstí moc nepřálo. Těžké zranění, které se mu přihodilo, bylo začátkem nejen zdlouhavé léčby, ale také sporu se zaměstnavatelem a pojišťovnou o proplacení bolestného. Jak se spor o bolestné vyřešil?

Celý článek
Před týdnem

Pro dobrotu na žebrotu

Pro dobrotu na žebrotu

Přátelé jsou tu od toho, aby si pomáhali – takto uvažovala také paní Aneta, která se rozhodla pomoci svému kamarádovi a půjčila mu obnos peněz, o nějž ji v nouzi požádal. Tato štědrost se však otočila proti paní Anetě, a tak se rozhodla celou situaci řešit s právní pomocí.

Celý článek
Před 2 týdny

Dvakrát zrušené havarijní pojištění

Dvakrát zrušené havarijní pojištění

Pan Tomáš se rozhodl zrušit své havarijní pojištění ještě před skončením lhůty její platnosti. Když jako poctivý zákazník posílal pojišťovně formulář o výpovědi pojištění, netušil, že věci naberou jiný směr a že na opravdové ukončení smlouvy si bude muset ještě nějakou chvíli počkat.

Celý článek