Dvakrát zrušené havarijní pojištění

Oct. 5, 2020

Pan Tomáš se rozhodl zrušit své havarijní pojištění ještě před skončením lhůty její platnosti. Když jako poctivý zákazník posílal pojišťovně formulář o výpovědi pojištění, netušil, že věci naberou jiný směr a že na opravdové ukončení smlouvy si bude muset ještě nějakou chvíli počkat.

Zrušit havarijní pojištění není jen tak – je potřeba to udělat s dostatečným předstihem, jinak bude vaše pojištění trvat i do dalšího období. To pan Tomáš dobře věděl, a proto poslal výpověď svého havarijního pojištění přes datovou schránku s velkou časovou rezervou. Co se ale nestalo?

I přes veškerou pečlivost se vyplněný formulář pana Tomáše neuložil a pojišťovně tak přišel pouze prázdná žádost, která neobsahovala ani osobní údaje ani důvody pro ukončení havarijního pojištění. Na tuto nesrovnalost pojišťovna pana Tomáše upozornila až po 6 dnech od chvíle, kdy byla datová zpráva doručena.

Po tomto upozornění pan Tomáš všechno rychle napravil a žádost poslal ještě jednou. Pojišťovna ji však obdržela až po uplynutí šestitýdenní výpovědní doby, a proto po panu Tomášovi chtěla, aby zaplatil havarijní pojištění i na další měsíc.

„To je tedy patálie,“ pomyslel si pan Tomáš a po krátkém zvažování se obrátil na právníky D.A.S., aby mu z této šlamastiky pomohli. Ti s pojišťovnou začali rychle vyjednávat a argumentovali ust. § 553 odst. 2 občanského zákoníku1 i dobrou vírou pana Tomáše. Nezapomněli zmínit ani to, že pokud by pojišťovna jednala hned, pan Tomáš by vše stihnul opravit včas a k prodloužení smlouvy by nedošlo.

A jak to nakonec celé dopadlo? Pojišťovna k pádným argumentům právníků přihlédla a souhlasila s ukončením smlouvy k původnímu datu doručení formuláře. Pan Tomáš se zaradoval, neboť vše nakonec vyšlo podle jeho plánu, a zapřísáhl se, že příště si dokumenty překontroluje ještě jednou.

 

  1. Byl-li projev vůle mezi stranami dodatečně vyjasněn, nepřihlíží se k jeho vadě a hledí se, jako by tu bylo právní jednání od počátku.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 3 dny

Půlka objednávky, holé neštěstí

Půlka objednávky, holé neštěstí

Když si objednáváte zboží online, nikdy nevíte, co dostanete. Někdy vám prodejce může omylem zaslat zcela jiný produkt, jindy vám nemusí přijít kompletní objednávka. To se stalo také panu Jirkovi, který v balíčku postrádal důležité součástky pro instalaci panelu na nářadí. Jak si s takovou situací poradil?

Celý článek
Před týdnem

Na rozmazané vidění si zvyknete

Na rozmazané vidění si zvyknete

Když si v životě nevíte rady, jdete za odborníkem a spoléháte na to, že vám správně poradí a pomůže vyřešit váš problém. S tímto počítal také pan Ondřej, který šel do optiky pro nové brýle. Domů se vracel s hezkými obroučkami, ale také rozmazaným viděním.

Celý článek
Před 2 týdny

Krutý návrat do reality

Krutý návrat do reality

Návraty z dovolené jsou vždy těžké, však to znáte. Své by vám o tom mohl vyprávět pan Daniel, který se z prosluněného Tenerife vracel zpátky do Vídně. Na letišti ho ale čekalo nemilé překvapení a bez pomoci advokátů D.A.S. se nakonec neobešel.

Celý článek