Dvakrát zrušené havarijní pojištění

Oct. 5, 2020

Pan Tomáš se rozhodl zrušit své havarijní pojištění ještě před skončením lhůty její platnosti. Když jako poctivý zákazník posílal pojišťovně formulář o výpovědi pojištění, netušil, že věci naberou jiný směr a že na opravdové ukončení smlouvy si bude muset ještě nějakou chvíli počkat.

Zrušit havarijní pojištění není jen tak – je potřeba to udělat s dostatečným předstihem, jinak bude vaše pojištění trvat i do dalšího období. To pan Tomáš dobře věděl, a proto poslal výpověď svého havarijního pojištění přes datovou schránku s velkou časovou rezervou. Co se ale nestalo?

I přes veškerou pečlivost se vyplněný formulář pana Tomáše neuložil a pojišťovně tak přišel pouze prázdná žádost, která neobsahovala ani osobní údaje ani důvody pro ukončení havarijního pojištění. Na tuto nesrovnalost pojišťovna pana Tomáše upozornila až po 6 dnech od chvíle, kdy byla datová zpráva doručena.

Po tomto upozornění pan Tomáš všechno rychle napravil a žádost poslal ještě jednou. Pojišťovna ji však obdržela až po uplynutí šestitýdenní výpovědní doby, a proto po panu Tomášovi chtěla, aby zaplatil havarijní pojištění i na další měsíc.

„To je tedy patálie,“ pomyslel si pan Tomáš a po krátkém zvažování se obrátil na právníky D.A.S., aby mu z této šlamastiky pomohli. Ti s pojišťovnou začali rychle vyjednávat a argumentovali ust. § 553 odst. 2 občanského zákoníku1 i dobrou vírou pana Tomáše. Nezapomněli zmínit ani to, že pokud by pojišťovna jednala hned, pan Tomáš by vše stihnul opravit včas a k prodloužení smlouvy by nedošlo.

A jak to nakonec celé dopadlo? Pojišťovna k pádným argumentům právníků přihlédla a souhlasila s ukončením smlouvy k původnímu datu doručení formuláře. Pan Tomáš se zaradoval, neboť vše nakonec vyšlo podle jeho plánu, a zapřísáhl se, že příště si dokumenty překontroluje ještě jednou.

 

  1. Byl-li projev vůle mezi stranami dodatečně vyjasněn, nepřihlíží se k jeho vadě a hledí se, jako by tu bylo právní jednání od počátku.

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před týdnem

Hrnec na konec

Hrnec na konec

Paní Martina je zapálená kuchařka, která vždy srší nápady na nové recepty. Aby jí šlo vaření lépe od ruky, rozhodla si na Vánoce udělat radost novým multifunkčním hrncem, se kterým bude moci dělat jednu delikatesu za druhou. Realita ovšem byla nakonec jiná, než očekávala. Paní Martinu totiž čekalo řešení zapeklité reklamace.

Celý článek
Před 2 týdny

Nemilé vánoční překvapení

Nemilé vánoční překvapení

Vánoce jsou prý svátky klidu a míru. To ovšem neplatilo pro pana Tomáše, který toto sváteční období prožil ve stresu z předžalobní výzvy od svého bývalého zaměstnavatele. Jak se celá situace vyřešila? A jak právníci D.A.S. zvládli obhájit jeho práva?

Celý článek
Před měsícem

Zkažené zimní radovánky

Zkažené zimní radovánky

Vydat se na hory do sousedního Rakouska je snem nejednoho nadšeného lyžaře. Stejně to měla i paní Monika, která se se svým manželem rozhodla zpříjemnit zimní období. Jejich dovolenou však překazilo ošklivé zranění, které způsobilo zdravotní i právní komplikace. Jak si právníci poradili s případem v rakouském prostředí?

Celý článek