Kličkovaná s pojišťovnou

July 2, 2019

Tablet je pro mnohé z nás šikovným pomocníkem. A možná i právě vy čtete tento článek s pomocí tabletu. Pan Karel si jeden takový také pořídil. Po uplynutí záruční doby si jej pro jistotu nechal pojistit. Porucha se po čase objevila, a to nejen na tabletu, ale pravděpodobně i na pojišťovně.

Tablet začal po třech letech užívání zlobit a pan Karel se proto obrátil na pojišťovnu. Po telefonické domluvě odevzdal tablet pojišťovně, která ho dále předala autorizovanému servisu. Po dvou týdnech pan Karel obdržel výzvu, aby opravu tabletu zaplatil, a vyjádření pojišťovny, že jeho nárok nelze uznat. Pojišťovna jej odkázala na jakýsi odborný posudek, který mu však nezaslala, a na ustanovení pojistných podmínek, podle kterého pan Karel neměl mít na pojistné plnění nárok, protože závadu na tabletu si měl zavinit sám, a to buď špatnou instalací, opravou nebo údržbou svého tabletu. O ničem takovém ale pan Karel nevěděl, a proto případ předal k řešení nám. Bohužel, opravu tabletu z obavy z dalších problémů raději zaplatil ze svého.

Ať jsme se snažili, jak jsme se snažili, ustanovení pojistných podmínek, na které se pojišťovna odkazovala, jsme prostě nenašli. Nikde. Údajný odborný posudek jsme k dispozici také neměli, a proto jsme se na pojišťovnu obrátili s výzvou k přehodnocení jejího postoje, tedy vyplacení ceny, kterou pan Karel za opravu zaplatil, nebo k řádné argumentaci, proč nelze nárok pana Karla uznat, tedy odkaz na existující ustanovení pojistných podmínek a hlavně doložení pojišťovnou zmíněného odborného posudku. Ve své reakci pojišťovna zaslala vyjádření, že předchozí odůvodnění zamítnutí pojistného plnění bylo administrativní chybou a odkázala nás na, tentokrát už existující, ustanovení pojistných podmínek, podle kterého nebylo možné nárok pana Karla uznat, jelikož tablet špatně používal. Odborný posudek opět nikde.

S takovýmto výsledkem jsme se pro pana Karla spokojit nemohli, a proto jsme na vlastní náklady nechali zpracovat znalecký posudek. Z toho jasně vyplynulo, že pan Karel tablet skutečně poškodit vlastní vinou nemohl, jelikož závada popsaná v servisní dokumentaci nemohla vzniknout konáním uživatele tabletu. Teprve až v konfrontaci se znaleckým posudkem pojišťovna pravděpodobně svou chybu uznala a bez jakéhokoliv vyjádření nebo omluvy zaslala na účet pana Karla 7 562,- Kč, tedy částku odpovídající ceně opravy tabletu. A pojišťovny pověstný posudek? Ten jsme neviděli odnes :-)

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Dneska

Nesprávně podaná reklamace

Nesprávně podaná reklamace

V seznamu reklamačních pravidel by se jeden rychle ztratil. Když ale po svém boku máte někoho, kdo se ve všech ustanoveních vyzná, pak vaše šance na úspěšnou reklamaci raketově roste. O tom se přesvědčil i pan Daniel.

Celý článek
Před týdnem

Dvojitá reklamace

Dvojitá reklamace

Jak rychle se vyřídí reklamace? To záleží na ochotě a časové kapacitě prodejce. V některých případech se ale ke spokojenosti zákazníka nevyřídí vůbec. To byl případ i pana Marka, který se bez právní pomoci neobešel.

Celý článek
Před 2 týdny

Ulomená kachlička

Ulomená kachlička

Stačí chvíle nepozornosti, špatná shoda náhod nebo v případě pana Milana ulomená kachlička, a vše se může v sekundě zhroutit. To, co se zdálo jako drobný úraz, nabralo opravdové grády. A kdyby nebylo D.A.S., ke zdravotním komplikacím by se přidaly i nemalé finanční náklady.

Celý článek