Kličkovaná s pojišťovnou

July 2, 2019

Tablet je pro mnohé z nás šikovným pomocníkem. A možná i právě vy čtete tento článek s pomocí tabletu. Pan Karel si jeden takový také pořídil. Po uplynutí záruční doby si jej pro jistotu nechal pojistit. Porucha se po čase objevila, a to nejen na tabletu, ale pravděpodobně i na pojišťovně.

Tablet začal po třech letech užívání zlobit a pan Karel se proto obrátil na pojišťovnu. Po telefonické domluvě odevzdal tablet pojišťovně, která ho dále předala autorizovanému servisu. Po dvou týdnech pan Karel obdržel výzvu, aby opravu tabletu zaplatil, a vyjádření pojišťovny, že jeho nárok nelze uznat. Pojišťovna jej odkázala na jakýsi odborný posudek, který mu však nezaslala, a na ustanovení pojistných podmínek, podle kterého pan Karel neměl mít na pojistné plnění nárok, protože závadu na tabletu si měl zavinit sám, a to buď špatnou instalací, opravou nebo údržbou svého tabletu. O ničem takovém ale pan Karel nevěděl, a proto případ předal k řešení nám. Bohužel, opravu tabletu z obavy z dalších problémů raději zaplatil ze svého.

Ať jsme se snažili, jak jsme se snažili, ustanovení pojistných podmínek, na které se pojišťovna odkazovala, jsme prostě nenašli. Nikde. Údajný odborný posudek jsme k dispozici také neměli, a proto jsme se na pojišťovnu obrátili s výzvou k přehodnocení jejího postoje, tedy vyplacení ceny, kterou pan Karel za opravu zaplatil, nebo k řádné argumentaci, proč nelze nárok pana Karla uznat, tedy odkaz na existující ustanovení pojistných podmínek a hlavně doložení pojišťovnou zmíněného odborného posudku. Ve své reakci pojišťovna zaslala vyjádření, že předchozí odůvodnění zamítnutí pojistného plnění bylo administrativní chybou a odkázala nás na, tentokrát už existující, ustanovení pojistných podmínek, podle kterého nebylo možné nárok pana Karla uznat, jelikož tablet špatně používal. Odborný posudek opět nikde.

S takovýmto výsledkem jsme se pro pana Karla spokojit nemohli, a proto jsme na vlastní náklady nechali zpracovat znalecký posudek. Z toho jasně vyplynulo, že pan Karel tablet skutečně poškodit vlastní vinou nemohl, jelikož závada popsaná v servisní dokumentaci nemohla vzniknout konáním uživatele tabletu. Teprve až v konfrontaci se znaleckým posudkem pojišťovna pravděpodobně svou chybu uznala a bez jakéhokoliv vyjádření nebo omluvy zaslala na účet pana Karla 7 562,- Kč, tedy částku odpovídající ceně opravy tabletu. A pojišťovny pověstný posudek? Ten jsme neviděli odnes :-)

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Včera

Jak nepřijít o pozemek chybou katastru

Jak nepřijít o pozemek chybou katastru

Ani české instituce nejsou neomylné. Přesvědčil se o tom i pan Klement, který málem přišel o přístup na pozemek. Naštěstí včas zaregistroval plánovanou změnu obce a s pomocí D.A.S. dal všechno do pořádku.

Celý článek
Před týdnem

Rakouská dálniční známka není všemohoucí

Rakouská dálniční známka není všemohoucí

Jezdíte často přes Rakousko? Koupě dálniční známky ještě nemusí znamenat, že máte vše pod kontrolou a můžete bezstarostně cestovat. Rakouský úřad ASFiNAG je neúprosný, o čemž se přesvědčil i pan Honza.

Celý článek
Před 2 týdny

Co dělat, když vám soused zabarikáduje příjezdovou cestu

Co dělat, když vám soused zabarikáduje příjezdovou cestu

Sousedy a rodinu si bohužel nevybíráme. A že takové spory většinou nemají hladký průběh, může potvrdit i paní Katka, která narazila na opravdu zahořklého obyvatele vedlejšího domu. Situace se vyhrotila natolik, že musela zavolat na pomoc advokáty z D.A.S.

Celý článek