Kličkovaná s pojišťovnou

July 2, 2019

Tablet je pro mnohé z nás šikovným pomocníkem. A možná i právě vy čtete tento článek s pomocí tabletu. Pan Karel si jeden takový také pořídil. Po uplynutí záruční doby si jej pro jistotu nechal pojistit. Porucha se po čase objevila, a to nejen na tabletu, ale pravděpodobně i na pojišťovně.

Tablet začal po třech letech užívání zlobit a pan Karel se proto obrátil na pojišťovnu. Po telefonické domluvě odevzdal tablet pojišťovně, která ho dále předala autorizovanému servisu. Po dvou týdnech pan Karel obdržel výzvu, aby opravu tabletu zaplatil, a vyjádření pojišťovny, že jeho nárok nelze uznat. Pojišťovna jej odkázala na jakýsi odborný posudek, který mu však nezaslala, a na ustanovení pojistných podmínek, podle kterého pan Karel neměl mít na pojistné plnění nárok, protože závadu na tabletu si měl zavinit sám, a to buď špatnou instalací, opravou nebo údržbou svého tabletu. O ničem takovém ale pan Karel nevěděl, a proto případ předal k řešení nám. Bohužel, opravu tabletu z obavy z dalších problémů raději zaplatil ze svého.

Ať jsme se snažili, jak jsme se snažili, ustanovení pojistných podmínek, na které se pojišťovna odkazovala, jsme prostě nenašli. Nikde. Údajný odborný posudek jsme k dispozici také neměli, a proto jsme se na pojišťovnu obrátili s výzvou k přehodnocení jejího postoje, tedy vyplacení ceny, kterou pan Karel za opravu zaplatil, nebo k řádné argumentaci, proč nelze nárok pana Karla uznat, tedy odkaz na existující ustanovení pojistných podmínek a hlavně doložení pojišťovnou zmíněného odborného posudku. Ve své reakci pojišťovna zaslala vyjádření, že předchozí odůvodnění zamítnutí pojistného plnění bylo administrativní chybou a odkázala nás na, tentokrát už existující, ustanovení pojistných podmínek, podle kterého nebylo možné nárok pana Karla uznat, jelikož tablet špatně používal. Odborný posudek opět nikde.

S takovýmto výsledkem jsme se pro pana Karla spokojit nemohli, a proto jsme na vlastní náklady nechali zpracovat znalecký posudek. Z toho jasně vyplynulo, že pan Karel tablet skutečně poškodit vlastní vinou nemohl, jelikož závada popsaná v servisní dokumentaci nemohla vzniknout konáním uživatele tabletu. Teprve až v konfrontaci se znaleckým posudkem pojišťovna pravděpodobně svou chybu uznala a bez jakéhokoliv vyjádření nebo omluvy zaslala na účet pana Karla 7 562,- Kč, tedy částku odpovídající ceně opravy tabletu. A pojišťovny pověstný posudek? Ten jsme neviděli odnes :-)

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Řídké vlasy,  holé neštěstí

Řídké vlasy,  holé neštěstí

Paní Helena se připravovala na velkou vlasovou proměnu. Její plány ale překazila pandemie koronaviru, kvůli které musela zaplacenou vlasovou terapii přerušit. Peníze jí ovšem klinika nechtěla vrátit. Jak se s touto šlamastikou vypořádala? A jak jí pomohli právníci D.A.S.?

Celý článek
Před měsícem

Pokažená dovolená

Pokažená dovolená

Koronavirové pandemii se podařilo překazit mnoho plánů. Jedním z nich byl i plánovaný rodinný pobyt pana Jirky. Zaplacenou zálohu však hotel nechtěl vydat zpět. Jak si právníci poradili s vymáháním peněz?

Celý článek
Před měsícem

Přetahovaná s pojišťovnou

Přetahovaná s pojišťovnou

Když se nám stane úraz, spoléháme nejen na péči doktorů, ale také na zdravotní pojišťovnu, která by nám měla pomoci pokrýt náklady za léčbu a rekonvalescenci. Důvěru v ní vkládal i pan Ladislav, kterému operace kolene přinesla celoživotní zdravotní následky. Pojišťovna se však k němu obrátila zády.

Celý článek