Pokuta na černo

9. července 2019

Pan Radim každých pět měsíců poctivě dobíjí jízdní kupón na hromadnou městskou dopravu pro celou rodinu. Velmi ho proto překvapilo, kdež jeho dceři přišla výzva k úhradě pěkně tučné pokuty za jízdu na černo před třemi a půl lety.

Z obavy z dalšího navyšování dluhu zaplatil jízdné, přirážku, penále i náklady na odeslání upomínky v celkové výši 8 946,- Kč. Jelikož si ale nebyl vědom toho, že by své dceři jízdní doklad někdy zapomněl nabít a k výzvě nebyly přiloženy žádné podklady nebo důkazy, ze kterých by nárok dopravního podniku plynul, obrátil se pan Radim s žádostí o pomoc na nás, abychom se celé té záhadě podívali na zoubek.

Platí, že pokud se cestující neprokáže platným jízdním dokladem, je povinen zaplatit jízdné a přirážku nebo se prokázat osobním dokladem a sdělit osobní údaje potřebné na vymáhání zaplacení jízdného a přirážky. V případě, že cestující nezaplatí pokutu na místě, musí od revizora vždy obdržet zápis o provedené přepravní kontrole. Dcera pana Radima si ale nepamatovala žádnou kontrolu, při které by od revizora obdržela nějaký papír.

Kvůli absenci jakýchkoliv podkladů jsme se proto obrátili na právního zástupce dopravního podniku. Ten nám ale řekl jen to, že po úhradě dluhu je věc pro něj uzavřená, ať se obrátíme přímo na dopravní podnik. Od dopravního podniku jsme konečně obdrželi zápis o provedené přepravní kontrole. Z něj skutečně plynulo, že dcera pana Radima byla skutečně kontrolována, ale v zápise stálo pouze to, že revizorovi při kontrole nešel elektronický jízdní doklad načíst, ne, že by dcera pana Radima jela na černo. Proto jsme následně dopravní podnik požádali ještě o zaslání výpisu z jízdního dokladu, ze kterého plynulo, že na dokladu byl nahraný jízdní kupón platný ještě dva týdny od provedení kontroly.

Na základě nových informací, které jsou touto „mravenčí“ prací získali, jsme se obrátili na dopravní podnik s informací o protiprávně udělené pokutě a výzvou k vrácení zaplacené finanční částky ve výši 8 946,- Kč. Dopravce se omluvil za technické pochybení na své straně a celou částku skutečně do měsíce na účet pana Radima zaslal.

Chcete více informací o právní ochraně? Poradíme vám, jak se nejlépe chránit.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 5 dny

Při reklamaci si dobře všIMEI

Při reklamaci si dobře všIMEI

Svůj mobil si většina z nás hlídá jako oko v hlavě a málokdy ho nechává bez dozoru. U paní Diany tomu nebylo jinak. I přesto se ale v servisu dozvěděla, že do servisu odevzdala jiný přístroj, než si u stejného prodejce zakoupila. Ptáte se, jak je to možné? Ptali jsme se také.

Celý článek
Před týdnem

Pokuta na černo

Pokuta na černo

Pan Radim každých pět měsíců poctivě dobíjí jízdní kupón na hromadnou městskou dopravu pro celou rodinu. Velmi ho proto překvapilo, kdež jeho dceři přišla výzva k úhradě pěkně tučné pokuty za jízdu na černo před třemi a půl lety.

Celý článek
Před 2 týdny

Kličkovaná s pojišťovnou

Kličkovaná s pojišťovnou

Tablet je pro mnohé z nás šikovným pomocníkem. A možná i právě vy čtete tento článek s pomocí tabletu. Pan Karel si jeden takový také pořídil. Po uplynutí záruční doby si jej pro jistotu nechal pojistit. Porucha se po čase objevila, a to nejen na tabletu, ale pravděpodobně i na pojišťovně.

Celý článek