Zrada od šéfa

Oct. 11, 2021

Jistá práce, zvýšení kvalifikace, skvělý plat. To jsou výhody, kterých se pan Lukáš nemohl dočkat. Jeho nadšené očekávání o nové práci však brzy vystřídal pocit zklamání. A bez právní asistence D.A.S. se nakonec neobešel.

Změna zaměstnání představuje svěží start a příležitost, jak začít znovu a třeba lépe. Pana Lukáše jedna taková změna čekala a moc se na ni těšil. V sázce byly roky stabilní práce, a dokonce zvýšení kvalifikace. „Přesně tohle jsem potřeboval,” radoval se pan Lukáš. Byl dokonce tak nadšený, že se s novým zaměstnavatelem domluvil, že u něj zůstane až do konce roku 2024 – přestože měl pracovní poměr na dobu určitou do května roku 2021.  

Když se ho kamarádi ptali, jak to bude se smlouvu potom, pan Lukáš je chlácholil, že mu jeho šéf poměr určitě prodlouží. Jakmile se ale přiblížil termín konce smlouvy, zaměstnavatel se začal ošívat. „Je mi to moc líto Lukáši, ale bohužel vám poměr nemůžeme prodloužit,” řekl zaměstnavatel. A co hůř, vyzval pana Lukáše, aby podepsal dohodu o uznání dluhu, který byl způsoben náklady na zvýšení kvalifikace

Pan Lukáš dlouho neváhal a obrátil se na právníky D.A.S. Nejen, že měl přijít o svou práci, ale ještě zaplatit za něco, co podle něj nebylo fér. U zaměstnavatele totiž chtěl nadále pracovat a závazek dodržet. Právníci na urgentní situaci zareagovali urgentním dopisem, ve kterém zaměstnavatele informovali o jeho nesprávném postupu. Společně s tím poukázali na judikaturu Nejvyššího soudu, která hovoří v prospěch pana Lukáše a prokazuje rozpor s dobrými mravy. 

 Jak to celé dopadlo? Po těchto trefných důkazech musel zaměstnavatel uznat svou chybu. Panu Lukášovi se omluvil a od svého požadavku na zaplacení „dluhu” naštěstí upustil. Klient sice svou práci zpátky nedostal, ale alespoň mohl odejít bez finančních břemen. „To mi spadl kámen ze srdce,” řekl s úlevou pan Lukáš a poděkoval právníkům D.A.S., že se ho zastali v této zapeklité situaci.  

Chcete i vy, aby za Vámi stál silný partner?

Zadáním telefonního čísla souhlasím s tím, že budu ve zvoleném čase osloven a kontaktován za účelem seznámení se s možnostmi od D.A.S.

Děkujeme!

Obratem vám zavoláme na telefonní číslo +420.

Chyba při zpracování požadavku,
zkuste to prosím později znovu!
Před 4 dny

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Poctivý zaměstnanec je k nezaplacení

Najít spolehlivého a poctivého zaměstnance je někdy pěkný oříšek. Sám se o tom přesvědčil také pan Leoš, který pracuje ve vedení jedné přepravní společnosti. Vždy se v lidech snažil vidět to nejlepší, což se mu v tomto případě vymstilo. Nový zaměstnanec Franta mu ukázal, jak důležité je vše prověřovat.

Celý článek
Před týdnem

Trojnásobná smůla v autoservisu

Trojnásobná smůla v autoservisu

Pískání brzd neznačí nic dobrého. Své o tom ví také pan Ladislav, který nechtěl nic riskovat a své auto dovezl do nejbližšího servisu. Jenže místo toho, aby mu závadu opravili, tak mu zadělali na další problémy.

Celý článek
Před 2 týdny

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Zapomenuté mýtné, co se pěkně prodražilo

Co se stane, když zapomenete zaplatit mýtné v zahraničí? Odpověď na tuto otázku dobře zná pan Petr – podnikatel v kamionové dopravě, který zapomněl pro jedno své auto uhradit silniční poplatek ve Velké Británii. Přečtěte si, jak funguje místní systém pokut.

Celý článek