Pobočka ERGO Versicherung Aktiengesellschaft pro ČR

Online nákupy, které se vymstily

2 min čtení

Indoor shot fashionable overjoyed mature female turtleneck sweater enjoying positive news having ecstatic facial expression laughing clenching fists success achievements concept

Nakupování přes internet bývá pohodlné a zábavné, ale někdy dokáže i nemile překvapit. Své o tom ví paní Mirka, která si objednala pět párů exkluzivních hodinek. Místo radosti z nového doplňku ji však čekala spousta starostí – a dokonce obvinění, že hodinky při zkoušení poškodila.

Paní Mirka měla jasný plán: vybrat si nové hodinky, které se jí budou hodit do práce i na společenské akce. „Na internetu měli tolik krásných modelů, že jsem se nemohla rozhodnout,“ vzpomíná. Proto objednala hned pět různých s tím, že si je doma vyzkouší a nechá si jen jedny.

Když balík dorazil, radost rychle vystřídalo zklamání. Ani jedny z hodinek neseděly tak, jak si představovala. „Byly hezké, ale buď moc velké, nebo malé. Tak jsem se rozhodla všechny vrátit,“ řekla paní Mirka.

Místo reklamace – obvinění

Jaké bylo její překvapení, když jí prodejce napsal, že hodinky dorazily zpět poškozené, a proto jí celou částku nevrátí. „Nechápala jsem to. Vždyť jsem je jen zkusila. Přesně tak, jak by to člověk udělal v kamenném obchodě,“ popisovala.

Než stačila reagovat, přišel další e-mail. Tentokrát s informací, že pokud nesouhlasí s „nabízeným řešením“, pošlou jí všechny hodinky zpátky. „To už jsem opravdu nevěděla, co si počít. Najednou jsem měla mít doma pět krabiček hodinek, které jsem ani nechtěla.“

Čas na právní pomoc

V tu chvíli napsala paní Mirka do D.A.S. Po prostudování všech e-mailů, fotografií i komunikace vyzvali advokáti prodejce, aby odstoupení od smlouvy uznal a okamžitě vrátil peníze. Argumentace byla jasná: paní Mirka měla ze zákona právo si zboží objednané online prohlédnout a vyzkoušet bez jakéhokoliv postihu.

Otočka po první výzvě

Prodejce se zjevně zalekl. Obratem uznal, že hodinky ve skutečnosti poškozené nebyly – alespoň ne všechny. „Najednou z pěti poškozených modelů zbyl jen jeden,“ popisovala s úsměvem paní Mirka. Jenže část peněz jí stále chyběla. Po několika dalších výzvách se situace konečně pohnula. Prodejce postupně uznal i zbývající reklamaci a vrátil celou částku.

Nenechte si vzít svá práva

„Byla to úleva. Nakonec jsem si vybrala hodinky z jiného e-shopu, které mi sedí perfektně,“ dodala spokojená paní Mirka. Co si z toho odnést? Nebojte se objednané zboží z e-shopu vyzkoušet, na to máte právo. A pokud vám obchod začne tvrdit opak – vždycky se dá najít cesta, jak se domoci spravedlnosti.



Kombinovaný balíček SINGLE

Právní pomoc 24/7 na dovolené i v pracovních, dopravních, majetkových a osobních záležitostech, s krytím až do 1 000 000 Kč na pojistnou událost.