
Léto, kufry sbalené, rodina natěšená a letadlo... opožděné o 4,5 hodiny. Zažili jste něco podobného? Nevíte, na koho se obrátit a jak požadovat kompenzaci? Příběh pana Marka vám ukáže, jak můžete i vy dosáhnout spravedlnosti.
Pan Marek se už nemohl dočkat, až po roce tvrdé práce vyrazí s rodinou na dovolenou. Našel letenky, zarezervoval ubytování a odpočítával dny do odjezdu. V den odletu vše probíhalo hladce a rodina se už viděla na pláži. Jenže letadlo nikde. A čas běžel.
Nakonec se na tabuli objevilo zpoždění – 4 hodiny a 30 minut. „Bylo to k vzteku, ale věděl jsem, že v těchto případech máme nárok na odškodnění," vysvětluje Marek. Nechal si tedy na letišti vystavit oficiální potvrzení o zpoždění a poslal žádost o kompenzaci letecké společnosti.
Tady máte poukázky a neotravujte
Odpověď? Poukázky na služby aerolinky v hodnotě 3.700 Kč na osobu. „To jako vážně?" nevěřil pan Marek svým očím. „Tohle přece není fér.” Místo toho, aby se smířil s nízkou kompenzací, se rozhodl jednat – a zavolal do D.A.S.
Advokáti prostudovali dokumenty, situaci pečlivě posoudili a poslali letecké společnosti mimosoudní výzvu. Požadovali 1.000 eur za celou rodinu, tedy 250 eur na osobu, jak stanoví evropské předpisy.
Konec dobrý, dovolená lepší
Stačily 4 dny a pan Marek volal do D.A.S. s radostnou zprávou: „Vyšlo to! Letecká společnost nám poslala plnou kompenzaci."
Díky rychlé právní pomoci získal to, na co měl nárok. A kromě 1.000 eur ušetřil i přes 5.180 Kč, které by jinak musel dát za právní pomoc. Kdyby případ došel až k soudu, bylo by to mnohem dražší.
Pan Marek už dnes ví, že dobrá právní podpora může znamenat rozdíl mezi frustrací a spravedlností. „Jsem vám fakt vděčný. Bez vás bychom ty peníze nikdy neviděli,” děkoval pan Marek, který měl na dovolené díky D.A.S. mnohem lepší spaní.
Kombinovaný balíček RODINA
Komplexní právní služby pro každého, kdo má rodinu