Pobočka ERGO Versicherung Aktiengesellschaft pro ČR

Zánovní tablet a vykutálený prodejce

2 min čtení

Stalo se vám někdy, že jste omylem koupili poškozené zboží? Reklamace by v takovém případě měla být rychlá a jednoduchá. To si myslel i pan Lukáš. Jak se ale ukázalo, pěkně se přepočítal. Prodejce dělal vše, co mohl, aby reklamaci smetl ze stolu.

Pan Lukáš je velkým milovníkem Apple produktů, a tak už delší dobu zvažoval, že svou sbírku obohatí o další přírůstek. Volba nakonec padla na zánovní iPad mini, který na své stáří vypadal opravdu udržovaně. „Už se nemůžu dočkat, až ho doma vyzkouším,“ těšil se ze své koupě pan Lukáš. V tu chvíli ještě netušil, že jeho rozhodnutí bude mít nemilou dohru.

Nadšení z něj vyprchalo hned při prvním testování. Zjistil totiž, že obrazovka iPadu se vůbec neotáčí. Druhý den zašel zpátky do obchodu, dal zboží k reklamaci a celou věc považoval za uzavřenou. Podle všeobecných obchodních podmínek měl nárok na okamžitou výměnu zařízení do 7 dní od nákupu, což také využil.

Druhý den ho ale čekalo další nepříjemné překvapení. „Je nám to líto, ale reklamaci vám uznat nemůžeme. Zařízení má vadu displeje, která nebyla zapsaná do faktury při koupi, takže vám nemůžeme nabídnout výměnu, ale pouze opravu,“ odpálkoval ho prodejce. „Oprava by stála minimálně 4.500 Kč a musel byste si ji uhradit sám,“ dodal spěšně.

Pan Lukáš na nic nečekal a rychle volal právníkům D.A.S. o radu. Popsal jim, co se stalo, a přiložil fotky iPadu, z nichž bylo jasné, že displej byl poškozený už před koupí. Právníci hned věděli, kde je pravda, a udeřili na prodejce. Předložili mu nejen na fotodokumentaci, ale také čestné prohlášení svědkyně, která vadu při prodeji rovněž potvrdila.

Co na to prodejce? Po zasypání důkazy ze všech stran neměl na výběr nic jiného než vyjít vstříc. Panu Lukáši nabídl buď výměnu zboží, nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Pan Lukáš se dlouho nerozmýšlel. Dobře věděl, že řešení potenciálních problémů s tímto prodejcem by ho stálo akorát čas a zbytečné nervy. Rozhodl se proto pro vrácení peněz. „Ještě že jste to za mě vyřídili. Na peníze nebo výměnu bych jinak mohl rovnou zapomenout,“ děkoval pan Lukáš právníkům (bez D.A.S. musel za právní služby zaplatit nejméně 6.000 Kč).

Právní ochrana soukromí

Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života

Další příběhy
se stejným pojištěním

Smluvní vztahy

Jak se sen o velrybách proměnil v noční můru

Smluvní vztahy

Dovolená u Máchova jezera, která skončila bojem o zálohu

Smluvní vztahy

Kufr v luftu

Smluvní vztahy

Není všechno zlato, co se třpytí

Smluvní vztahy

Na rozmazané vidění si zvyknete

Smluvní vztahy

Dvojnásobné zklamání fanynky Justina Biebera

Smluvní vztahy

Ideální partnerka na klíč

Smluvní vztahy

Hon na pronájem zahrádky

Smluvní vztahy

Nepovedené Vánoce v Dubaji

Smluvní vztahy

Co by to bylo za letní drink bez ledu

Smluvní vztahy

Hlučná lednice

Smluvní vztahy

Třikrát opravovaná televize

Smluvní vztahy

Bez řízků ani ránu

Smluvní vztahy

Podvodník na internetu

Smluvní vztahy

E-shopová trable

Smluvní vztahy

Pokažená dovolená

Smluvní vztahy

Prý ten kočárek vystavovali slunečnímu svitu

Smluvní vztahy

Ve spárech nebankovní půjčky

Smluvní vztahy

Podvodník na telefonu

Smluvní vztahy

Pro dobrotu na žebrotu

Smluvní vztahy

Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života 

Smluvní vztahy

Smlouva přes internet

Smluvní vztahy

Posezení na dlouhé lokte

Smluvní vztahy

Ležet není od slova lhát

Smluvní vztahy

Zlý pronajímatel

Smluvní vztahy

Stan s vlastní koupelnou

Smluvní vztahy

Luxus na jedno použití

Smluvní vztahy

Dobrovolný dar je prý povinnost

Smluvní vztahy

Jak správně na reklamace 

Smluvní vztahy

Polštář prý měli sprchovat na sucho

Smluvní vztahy

Úrok na spoření prý sníží zcela zdarma