Pobočka ERGO Versicherung Aktiengesellschaft pro ČR

Nepovedená cesta do Nepálu

2 min čtení

Koronavirová pandemie zhatila mnoho cestovatelských plánů. Jedním z nich byla i výlet paní Dany a jejího manžela do exotické indonéské destinace. Ke smutku z pokažené cesty se navíc přidala také obava ze ztráty peněz.

Nepál je okouzlující asijská destinace, kam se paní Dana s manželem chtěla podívat už celé roky. Svůj sen si nakonec rozhodli splnit, a tak se vydali do cestovní kanceláře, aby zaplatili za zájezd a letenky. Jejich nadšení ale opadlo dříve, než stihli vyslovit Káthmándú.

Celý výlet se musel zrušit, protože se cestovní kancelář dostala do dluhu a následně do insolvenčního řízení. „To snad ne... a co naše peníze,” hořekovala paní Dana, která se bála, že o ně přijde nadobro. Žádost o vrácení ceny za zájezd ale byla úspěšně schválena, a její obavy se částečně rozplynuly. Posledním krokem bylo požádat o vrácení peněz za letenky (38.685 Kč), které cestovní kancelář zakoupila jako zprostředkovatel.

Druhý pokus o vratku ovšem skončil neúspěšně. „Co si teď počneme?,” povzdechla si paní Dana. Pak si ale vzpomněla, že má sjednané pojištění právní ochrany, a tak rychle oslovila právníky D.A.S. Ti celý případ důkladně prostudovali a obrátili se na leteckou společnost, aby paní Daně vrátila peníze za letenky, nebo jí alespoň poskytla voucher na další lety. Všechno bylo marné.

Právníci se ale nevzdali a spojili síly se spolupracující advokátní kanceláří. Jak se říká, více hlav více ví, a to se potvrdilo i v tomto případě. Společně našli v zákonu ustanovení § 7b odst. 5 zákona č. 159/1999 Sb., které říká, že nároky zákazníka* vůči cestovní kanceláři v tomto případě přechází na pojišťovnu.

Jak to nakonec dopadlo? Právníci i paní Dana s manželem slavili úspěch. Pojišťovna dostala veškerou e-mailovou komunikaci s kanceláří, kde byla černém na bílé nabídka zájezdu i zprostředkovatelská smlouva na letenky. Klienti se do svého vysněného Nepálu sice nedostali, ale alespoň se dočkali spravedlnosti i dlouho očekávaných peněz.

Právní ochrana PARTNER

Komplexní právní služby pro každého, kdo žije v páru

Další příběhy
se stejným pojištěním

Smluvní vztahy

Sen o ideálním šatníku

Smluvní vztahy

Co dělat, když vám v letadle zničí kufr

Smluvní vztahy

Jak se sen o velrybách proměnil v noční můru

Smluvní vztahy

Dovolená u Máchova jezera, která skončila bojem o zálohu

Smluvní vztahy

Kufr v luftu

Smluvní vztahy

Není všechno zlato, co se třpytí

Smluvní vztahy

Na rozmazané vidění si zvyknete

Smluvní vztahy

Dvojnásobné zklamání fanynky Justina Biebera

Smluvní vztahy

Ideální partnerka na klíč

Smluvní vztahy

Hon na pronájem zahrádky

Smluvní vztahy

Dvojitá reklamace

Smluvní vztahy

Nepovedená oprava notebooku

Smluvní vztahy

Nepovedené Vánoce v Dubaji

Smluvní vztahy

Není pila jako pila

Smluvní vztahy

Co by to bylo za letní drink bez ledu

Smluvní vztahy

Hlučná lednice

Smluvní vztahy

Zánovní tablet a vykutálený prodejce

Smluvní vztahy

Zkažený výlet do delfinária

Smluvní vztahy

Třikrát opravovaná televize

Smluvní vztahy

Bez řízků ani ránu

Smluvní vztahy

Podvodník na internetu

Smluvní vztahy

E-shopová trable

Smluvní vztahy

Pokažená dovolená

Smluvní vztahy

Prý ten kočárek vystavovali slunečnímu svitu

Smluvní vztahy

Ve spárech nebankovní půjčky

Smluvní vztahy

Podvodník na telefonu

Smluvní vztahy

Pro dobrotu na žebrotu

Smluvní vztahy

Nonstop právní služby pro každého, kdo chce mít jistotu při řešení každodenních sporů běžného života 

Smluvní vztahy

Smlouva přes internet

Smluvní vztahy

Posezení na dlouhé lokte

Smluvní vztahy

Žádný mobil tam nebyl a ta částka taky nesouhlasí

Smluvní vztahy

Ležet není od slova lhát

Smluvní vztahy

Zlý pronajímatel

Smluvní vztahy

Stan s vlastní koupelnou

Smluvní vztahy

Luxus na jedno použití

Smluvní vztahy

Dobrovolný dar je prý povinnost

Smluvní vztahy

Jak správně na reklamace 

Smluvní vztahy

Polštář prý měli sprchovat na sucho

Smluvní vztahy

Úrok na spoření prý sníží zcela zdarma