
Pan Jan se ve svých sedmdesáti letech rozhodl, že si pořídí novější vůz a kontaktoval tak svého dlouholetého prodejce ojetých vozů, kterému v tomto důvěřoval. Jenže slepá důvěra pana Jana se tentokrát nevyplatila a až když auto koupil a ukázal ho synovi, zjistil, že auto bylo bourané. Příběh pana Jana je tak důkazem, že důkladné prověření a kontrola auta před nákupem by měla být samozřejmostí.
Pořízení nového vozu je vždy významné rozhodnutí, které může přinést radost, ale také mnoho rizik a skrytých nástrah od prodejců. Takový osud potkal také pana Jana, majitele staršího automobilu, který mu spolehlivě sloužil více než deset let. Přestože měl své staré auto rád, potřeboval už novější, na které bude větší spoleh. Obrátil se poroto znovu na stejného prodejce, který se mu tenkrát před lety velmi osvědčil.
Vše šlo velmi rychle – prodejce mu do týdne našel a zajistil automobil, což pana Jana velmi potěšilo a na nový vůz se jel ihned podívat. Přestože se v autech příliš nevyznal, nevzal si s sebou žádný doprovod, který by mu případně poradil. Dlouhodobá důvěra ve schopnosti prodejce vedla pana Jana k okamžitému nákupu.
Po dvou týdnech užívání si však všiml, že vůz vydává neobvyklé vrzavé zvuky. A co víc, při dešti mu začala dovnitř kapat voda. To už pana Jana značně znepokojilo a obrátil se proto s pomocí na svého syna, který se v autech vyznal o dost lépe. Syn začal celé auto pořádně zkoumat, aby přišel na to, proč voda do auta zatýká. Při důkladné prohlídce si všiml mnoha zásadních vad a bylo tak zjevné, že auto prošlo vážnou havárií.
Aby si své domněnky ověřil, zajistil prohlídku v servisu. Tam mechanik potvrdil nejen to, že vůz byl vážně havarovaný, objevil i další skryté vady, které byly navíc opraveny co nejlevněji. Dále si online prověřil historii vozidla podle VIN kódu. Získal tak fotografie z havárie, jejíž rozsah škody byl vyčíslen na 43 000 euro. S těmito důkazy se rozhodl syn společně s panem Janem situaci řešit právní cestou. Právník připravil reklamaci a dopis adresovaný prodejci, který nakonec uznal odpovědnost, vůz převzal zpět a vrátil zákazníkovi celou kupní cenu.
Prevence se v případech jako tento vždy vyplatí, protože i pan Jan měl více štěstí než rozumu. Snad si už tentokrát vzal z celé situace ponaučení a při hledání nového auta si už historii ojetého vozu vždy ověří.
Právní ochrana vozidla
Nonstop právní služby pro každého, kdo vlastní vozidlo, a také pro ty, kterým ho půjčuje