
Jezdíte často do Německa? Pak víte, že na předpisy si tam opravdu potrpí. Nicméně ani německé úřady nejsou neomylné. Jak se neztratit v byrokracii a dosáhnout spravedlnosti? O tom vám může vyprávět pan Radim.
Pan Radim, zkušený řidič kamionu, má za sebou stovky tisíc kilometrů, desítky států a nespočet dobrodružných historek. Jednoho dne do jeho schránky dorazil dopis, ale pozdrav od starého přítele to nebyl. Na obálce našel německé razítko, uvnitř oznámení o „porušení právních předpisů“ a spolu s tím tučnou pokutu.
„Málem jsem spadl ze židle. Tvrdili, že má souprava spadá do kategorie 12–18 tun a že jsem zaplatil málo. Přece já vím, co řídím, a na váhu si dávám pozor,“ vzpomíná pan Radim. Přestože měl čisté svědomí, věděl, že na úřadování s německou byrokracií nemusí být sám a obrátil se na D.A.S.
Každé kilo hraje roli
Advokáti D.A.S. se pustili do nového případu. Po pečlivém přezkoumání technického průkazu zjistili, že maximální technicky přípustná celková hmotnost jeho náklaďáku činila 11 900 kg – tedy těsně pod hranicí kategorie 12 tun. Radim tak zaplatil přesně tolik, kolik měl, a k žádnému pochybení z jeho strany nedošlo.
Vypracovali odvolání, připojili všechny nezbytné dokumenty a komunikovali přímo s německým správním orgánem. Byl to boj argumentů a čísel, ale výsledkem bylo zastavení řízení. Němci uznali, že kamioňák Radim zaplatil přesně tolik, kolik měl, takže k žádnému pochybení nedošlo.
Konec dobrý, všechno dobré
„Mít u sebe tým, který si dokáže poradit i s německými úřady, je vážně k nezaplacení,“ dodal spokojeně pan Radim. „Když teď projíždím Německem, jedu s ještě větším klidem. A hlavně – pořádně si hlídám každé kilo!“
Právní ochrana řidiče
Nonstop právní služby pro každého, kdo často řídí vozidla různého druhu, a to jak vlastní, tak vozidla svého zaměstnavatele nebo z autopůjčovny